min verklighet

det är verkligen tungt o vara arbetslös, det blir inte bättre av att kostnaderna känns som dom växer när inkomsten sjunkit rejält sen man slutade skolan o fortfarande inte fått tag i ett arbete. på väldigt många jobbannonser så står det krav eller mycket önskvärda saker som oftast är: antal år av erfarenhet på jobb, körtkort + bil eller viss utbildning från nåt ställe. jag får sortera bort dom som har heltid eftersom jag provat mig fram med hur långa dagar jag orkar, det är högst 75% eller 50% om det är ett mycket krävande jobb. jag blir psykiskt helt slut. sen med stresstålighet med mycket samtidigt går bara under kortare stunder. det är inte konstigt att man blir snabbt deprimerad varje dag när man söker o söker o kan hitta kanske 3 jobb men ingen hör av sig. jag har sökt jobb (troligen inte bästa sättet) i 1 och ½ år o det är troligen långt över 100 jobb. dom flesta är långt utanför värmland. alltså.. folk som har det så som mig borde få bättre hjälp! jag vet fan inte vart jag ska vända mig förutom af men dom e ju inte speciellt duktiga. vet att jag lättare kan hamna på ett jobb om dom kan ordna anpassad plats. men hur lång tid ska det ta? ska man behöva gå som en sysslolös fattiglapp i evigheter innan nåt händer? jag har knappt råd att ta mig till af två dagar i veckan pga en knäpp gruppaktivitet med prat.
 
 

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)
URL/Bloggadress:
Kommentar:

Jag heter Linda och bor i karlstad. jag har asperger syndrom och har fått gå i särklass under hela grund o gymnasie perioden, men bara för det är jag inte efterbliven, utan snarare ett glatt o livsnjutande exempel. Jag har pluggat målerilinje på Geijersskolan i ransäter. Jag gillar att syssla med japanskpopkultur såsom musik, besöka konvent då jag oftast är funkionär eller maid i cafe. annars är det skönt o slappa o lyssna på spotify eller hem till nån man känner. Målar också mycket under namnet ladylinda.

bloglovin

ladylinda

ladylinda

www.cocoo.se -