heldag på stan

när jag skulle ta ut cykeln vid tolv tiden så började droppa från molnen ovanför mig, helvete! tänkte jag. men vi började cykla mot knappsta o töla om skit molnen som oroade över oss ett tag. men närmre stan så kom solen fram istället o det blev riktigt skönt, visade den STORA cola burken  för evy vid zakristal vägen. sen slappa vi utanför byggnaden jag skulle in i sen för att prata. fick mitt schema o arbetskläder.

sen drog vi vidare genom romsta o till busstation där evy köpte nytt busskort o båda parkerade våra cyklar. var lite tungt att bära batteriet till cykeln i väskan, så jag lade in kassen i ett skåp på mitticity. sen gick vi till åhlens där jag köpte en plattång som heter sassoon.





vid 4 tiden drog vi till salong alexander där evy skulle färga o klippa sig tillslut hähä.


såhär såg det ut med rött underhår


and... woalaa!

cykeltur till karlstad

om en timma drar jag o evy på cyklarna genom knappstavägen till zakristal, där jag ska hämta arbetskläder och papper m.m inför imorn på ikea. sen fortsätter vi in till karlstad centrum o ska till busstation där hon behöver köpa nytt månadskort. sen blir det nog lugnare promenix runt butiker för jag ska äntligen köpa en bra plattång! ha viljat det i evigheter nu.

sen blir det en sväng till systembolaget, det blir ju grillkväll på lördag i skoghall. sen ska evy till frissan o få tsylas om i håret, undra hur det kommer se ut med blond o rött underhår o lite på luggen?.. spännande.

bra tips för brun hy

låång dag o trött

ojsan det vr sent inlägg detta. jag har nämligen nyss kommit hem igen. var uppe halv åtta för att möta pappa som skulle komma hit med cykeln som även går på el ;) som jag ska låna under sommaren när jag ska till ikea o jobba. ska bli så kul.

sen blv jag hämtad av **** i centrum för att åka till ***** o hjälpa lite. skulle ta massor av disk, disk o åter disk wiie! XD underbart väder har det vart hela dagen också, inget att klaga på. fyfan vad trött jag var till slut. hade så ont i fötterna o kunde ha somnat i bilen påvägen hem.

åska på tassemarten

jäklar vilket dunder o brak det kom!
det började komma lite regn när evys halvsyster jenny sjöng på talangjakten så vi fick förbereda paraplyna. typiskt nog glömde jag ju mitt hos jonas förra helgen. jag fick bli fotograf sen hehe, evy ville ha kort på sin pappa o halvsyskon flera ggr. då´kom det riktigt mycket regn plötsligt, jag slängde mig in under evys paraply o vi började söka efter bättre skydd under ett träd. pang bom!! åskan kom helt plötsligt över oss. evy skriker till för hon gillart inte, jag flinar mest för det är så komiskt.

hela centrum blev ganska folktomt snabbt, blött vart man än kollade. o kallt blev det ju med.


 

väl hemma igen på lillängsvägen så ser det ut såhär från min sida.

ozzy skrämmer folk

fyfan vad kul detta var som erik visade mig, ozzy är på vaxmuseet i new york o låtsas vara en staty o skrämmer alla som sätter sig brevid honom.


tassemarten



idag har tassemarten dragit igång för detta året i skoghall centrtum. hundra små stånd med prylar, väskor, godis m.m och karuseller för dom små barnen, en massa snygga kläder har dom också. jag ska dit strax o köpA marknadsgodis, det är ett MÅSTE när det finns. yummi yummi

ojsan då

såg denna kraschade bil utanför gamla biblioteket i forshaga

andra tavlan snart klar

rolig dag på gång

denna eftermiddan drog jag o evy också till hennes mammas hus o fortsatte måla på det som fanns kvar. sen måste man låta det torka i ca 3 timmar, då hann vi slappa i solstolarna länge medans det sken gött på oss. prata om olika saker sen gjorde evy toast för hon hade inte ätit frukost (slut hemma) o jag blev också på två stycken. sen kom tomas hem hennes styvpappa o börja hjälpa o visa hur vi skulle jobba på nästa syssla. slipa o skrapa på staketet runt uteplaten. det vart rätt dammigt tillslut. vi började nog bli sletna för att vi börja skratta o ha oss pga skämt som att vissa turkar ( inte i sverige) låter som dom spottar när dom pratar, så jag skojja o skulle säga spagetti o köttfärssås ungefär som att man ska spotta samtidigt o evy viker sig dubbel minst fem ggr innan vi slutar skratta.

innan vi drog hem till varsit håll så fick vi lite kvällsmat av hennes mamma. torsk o potatis, jag fick även en light cola. det blir o ta det lungt nu resten av kvällen.

miss i affären

tidigare idag drog jag äntligen till affären för att handla matvaror. mitt kylskåp var rätt tomt, bara enstaka sak kvar. det blev endel sallad o jordgubbar o mjölk, köttfärs som det var special rabatt på just nu. typiskt nog så hade jag inte KORTET med mig i plånboken fan! kändes rätt pinsamt, men hon kunde låta varorna ligga kvar så jag stress cyklade hem igen o tog med kortet så jag kunde betala allt. sen cykla hem igen o äta min goda sallad som jag köpte färdig också.

Foki tävling



jag försöker väll igen att vinna en tävling från bloggarnas värld.
brukar ha svårt att vinna tyvärr men nu får jag testa igen.

lite jobb

i eftermiddags möttes jag o evy vid henne o cyklade bort till hennes mamma där vi skulle fortsätta o hjälpa till med att måla på bänkben o bordsben till ute möblerna som ska va till bomsta, vi tjötadeo tjötade på varann att den ena o andra hade missat o måla på en massa pytte små ställen haha! man fick lite öm rygg o kände sig gammal ^^. sen skulle det torka i tre timmar. då la vi oss på varsin solstol o babbla o jag spela upp lite musik från telefon. sen var det dax att måla ett till lager av färgen. evys mamma fråga om vi ville ha pizza, ohja vad gott. då slapp jag fixa mat hemma haha. jag tog en africana med banan, ananas o curry. sen tog vi det lungt. sen skulle vi gräva lite till en klätterväxt.

lille busen o mandis

ute i hagen i måndags efter min cykeltur. lillen har växt o blvit högre sen han kom till oss i höstas. han ääälskar att retas med mandis som är bakom honom o hon blir rasande o biter o skriker mot honom men han bara fortsätter. en riktig retsticka det.


ett foto på sommarn

tog ju massa kort när jag cyklade igår. detta var en av mina favoriter. kommer fler bilder en annan gång.



Jag heter Linda och bor i karlstad. jag har asperger syndrom och har fått gå i särklass under hela grund o gymnasie perioden, men bara för det är jag inte efterbliven, utan snarare ett glatt o livsnjutande exempel. Jag har pluggat målerilinje på Geijersskolan i ransäter. Jag gillar att syssla med japanskpopkultur såsom musik, besöka konvent då jag oftast är funkionär eller maid i cafe. annars är det skönt o slappa o lyssna på spotify eller hem till nån man känner. Målar också mycket under namnet ladylinda.


bloglovin

ladylinda

ladylinda

www.cocoo.se -


Designen är skapad av Erik Edgren