valborg

ikväll kommer nog många att tända valborg brasor, för min del blir det troligtvis ingenting för jag är dödstrött idag. ser ut som fan också hehe. blir att ligga i soffan o vila istället, kanske måla senare. hoppas bara att folk inte bränner sig eller blir för runda om fötterna ikväll!
 
 

besöka sjukan

imorse blev det inte som jag hade planerat det alls, kompisen hade gradvis blivit dåligare o 7:40 imorse ringde hon till sjukhuset o tillkallade ambulans. jag höll på o klä mig när hon ringde o fick fort ta mig ut till bommen som håller bilar borta från bostadsområdet ( inga skor eller jacka på mig ) sen följa med till sjukhuset. det hade blivit en aning bättre efter att hon spytt hemma hos mig. på sjukhuset fick vi vänta flera ggr. hon fick blodprov o ekg men allt såg bra ut. dom misstänkte senare att det kunde vara nån form av magkatarr eller stress. efter tolv kunde vi åka hem till mig igen.
 
 
 
http://www.expressen.se/ImageHandler.axd?imageFormat=secondColumn&guid=bf58bcc1-3575-47f3-bd1f-8b702b7dd86f

min spotify topp

Dessa låtar lyssnar jag på helst just nu
 

jobbig känsla

jobbigt o erkänna för sig själv men, jag har fått känslor för en viss kändis. eller ja han är känd för dom som sysslar med japanskt mode/musik åt det rockiga hållet iallafall. har kännt detta även innan årskiftet o då vart det skit jobbigt när facebook vänner träffade honom på ett konvent jag inte hade möjlighet att ta mig till i göteborg, grät massor o var riktigt sur tills jag lugnade mig o intalade att jag kan ju inte vara intresserad av en kille som honom. hur skulle det kunna finnas nån chans till romans när andra killar verkar fly efter att ha vart med mig o inte svarar :S förstår inte vad jag gjort eftersom dom inte säger nåt. nu känner jag samma längtan efter denna killen mer, en kompis känner desutom honom sen flera år tillbaka o berättat roliga händelser o happenings dom vart med om innan han blev "känd" åååh gillar honom bara mer o mer när jag hör hur han är som person!
 
Det är INTE yohio
 
 

konst

jag är nästan klar med "skåpet" som den stora bilden heter, som är gjord i torrpigment med ett bindningsmedel, glasen o burkarna är i akryl.

den andra bilden är "grisaille" med flera tunna lager av grå/svart matt färg o vitt så det ska bli 3D känsla över den (grisaille - betyder "grå + nåt mer")

sakura hanami

längtar till japan o deras hanami festival (körsbärs blommningen) den ser så vacker ut på alla bilder man kan hitta på t.ex google
 

klagomål

jag är supergrinig på blogg.se app, sen igår har jag försökt att logga in här men den laddar lite o sen POFF borta :S hade nämligen lånat ut mitt mobila bredband under helgen tills ikväll. hoppas dom fixar det snart!
 
 
 

nya loka

folk som gillar glass borde smaka denna nya Loka sorten, jäklar säger jag bara! hur lyckas man få kolsyrat vatten att smaka grässglass?! smaken sitter i munnen länge efteråt med, mycket god!

https://cdn3.cdnme.se/1334918/6-3/pic_517234bcddf2b33d30015158.jpg" class="image">

party bilder

bilder från partajet igårkväll
 

maskerad fest

ikväll ska jag har min lilla 25 års maskerad fest i lägenheten. har pyntat med serpentiner på väggarna o några ballonger och konfetti på bordet med en svart duk ( bara o slänga den om det blir spill )det kommer 2 pers iallafall. jag kommer klä mig som en gothic lolita, det ska komma en pirat o en panda vet jag ^^
 
 
 

inför utställning

har satt upp tavlorna på uno i eftermiddags o ordnat med kommentar bok ^^ ska bli spännande o se hur många som kommer på Vernissagen imornkväll.


ush väder

NEEEEJ INTE MER SNÖ! i eftermiddags i skolan fick jag veta att det snöat smått i karlstad, sen kom det lite i ransäter med innan vi åkte. efter att ha kommit till rud o hade vart i affären, ska gå ut o ser att det flyger massa snö/hagel. fyfaan vill inte ha mer vitt på marken! bort bort boooort
 
 
 
 

Tetris song remix

en rolig o bra verision av Tetris musiken i modern form =)
 
 

Söndag

Tredje o sista dagen på PicaCon -13
 

lördagen

Dag 2 på PicaCon -13
 

Jag heter Linda och bor i karlstad. jag har asperger syndrom och har fått gå i särklass under hela grund o gymnasie perioden, men bara för det är jag inte efterbliven, utan snarare ett glatt o livsnjutande exempel. Jag har pluggat målerilinje på Geijersskolan i ransäter. Jag gillar att syssla med japanskpopkultur såsom musik, besöka konvent då jag oftast är funkionär eller maid i cafe. annars är det skönt o slappa o lyssna på spotify eller hem till nån man känner. Målar också mycket under namnet ladylinda.


bloglovin

ladylinda

ladylinda

www.cocoo.se -


Designen är skapad av Erik Edgren