Foxcon släpper loss

folk på konventet foxcon släppte loss rejält denna fredag kväll på scenen

foxcon dag 1

den här fredagen startade med värmebölja! det var dags för mig att promota för yoikai första gången på foxcon i örebro, inte illa alls. älskar skolan vi är i, gammaldags på ett tidigt 1900-tals design.

maid café

jag kan knappt bärga mig till juli månad ^^ då ska jag börja i ett maid cafe som ska vara på olika konvent. kan inte tala om vilket ännu för det ska bli en överaskning. maid cafe är ifrån japan (mest i tokyo) o det funkar som ett cafe med mer personliga maids/butlers som är klädda i söta uniformer o kallar sina gäster för mäster o välkomnar dom tillbaka. dom passar upp besökare personligen o man kan sjunga med dom, spela spel med dom ifall man vill. ibland har dom även små dansuppträdanden.
 
 såhär kan det se ut på ett typiskt maid cafe i tokyo

bio ikväll

har varit på bio ikväll med evy och elin o sett fast & furious 6,
den var mycket sevärd men såklart slår den inte dom tidigare filmerna som redan finns.
 
 
 
 

spontan utgång

hade inget för mig i början av lördagskvällen igår, när en kompis undrar via fb om nån vill hitta på nåt ikväll. jag gilla frågan o vi bestämde oss för att dra ut till stan o kroggatan. det blev att vi hamnade på Glada Ankan den kvällen

lolita peruker

fick mina 2 senaste kina beställningar idag  \(^.^)/ vilken glädje i detta sketaväder som pågått hela veckan.den första är blek lila o mörkbrun med stora lockar nertill, den andra är lång o ljusrosa krusig. perfekt till lolita stilar
 

pompeji målning

idag har vi startat med pompeji målning, det ska likna konsten som man grävde fram i mitten av 1800-talet i italien. jag har hitills gjort grunden på softboard o laggt några lager av färg.

förändring

imorn efter skolan ska jag köpa hårfärgen i mitten som har violet nyans, har tröttnat på att ständigt behöva lägga i ny färg hela tiden. så nu blir det paus med sånt o en heltoning ett tag.

bara moi

videofy

 
 
det funkar att ha roligt i badrummet när man är tre tjejer samtidigt

tröttis nova

rudskogen

var med mamma till rudskogen under eftermiddagen i det stekheta vädret, skulle fota när pollen ella tränades. men det var inte så illa för det blåste endel samtidigt. oftast när jag är med dit bort så har jag ingen teckning i mobilen pga att jag har Tre. men utomhus fanns det liiite ändå ^^
 
 

seg start på en lyckad dag

denna lediga dag startar med världens trötthet, såklart har min mens kommit o sugit upp all energi. men var ändå tvungen att ta mig upp när klockan visade tolv för att ta mig till vuxenhabb på möte. efter det var det ett annat möte på uno som jag skulle ha om hur utställningen jag haft där gått, så skulle syrran hjälpa mig att frakta hem tavlorna till mig (inte sååå sugen på att konka dom på bussen precis). så nu har man resten av dagen ledig, trodde inte att allt skulle bli färdigt på två timmar men det gjorde det.
 
 

musik från skolan

Gruppen "Pelikhan" kommer från Geijerskolan i ransäter, eleverna går 2:a året på rockmusiklinjen. fick höra dom idag o tycker det är riktigt bra musik dom gjort. lyssna gärna o vill ni veta mer om dom så har dom en facebook grupp med samma namn.
 
 
 
 
 
 

cyktltur

behövde komma iväg mer ut för att rensa huvudet på massa saker, så varför inte pröva en långtur med mormors gamla cykel jag tagit över. det gick trögt i början då jag ogillar vanliga cyklar (icke elcyklar) men sen flöt det på. stannade i stadsparken som jag knappt besöker, sen runt hamnen o herrhagen.


Jag heter Linda och bor i karlstad. jag har asperger syndrom och har fått gå i särklass under hela grund o gymnasie perioden, men bara för det är jag inte efterbliven, utan snarare ett glatt o livsnjutande exempel. Jag har pluggat målerilinje på Geijersskolan i ransäter. Jag gillar att syssla med japanskpopkultur såsom musik, besöka konvent då jag oftast är funkionär eller maid i cafe. annars är det skönt o slappa o lyssna på spotify eller hem till nån man känner. Målar också mycket under namnet ladylinda.


bloglovin

ladylinda

ladylinda

www.cocoo.se -


Designen är skapad av Erik Edgren