en överaskning

fick en avi från posten o då trodde ju jag att det var gardinerna från ellos (som jag beställt på nytt) som hade kommit, det var rätt litet för att vara gardiner haha! det visa sig innehålla tre mini produkter från Dove efter att bl.a jag vart med i en facebook tävling, har ingen aning om jag kommit vidare dock för det stod inte på lappen. men glad vart jag

så sant så!

hälsa på i skoghall

jag har vart först till stan o besökte solariet innan det blev att hoppa på buss till skoghall, skulle bort till erik o få hjälp med lite saker. tog samtidigt med mig det hyffsat nyinköpta Boule sättet från pekås o tog en match mot honom, vi körde till tio o det sluta 10-4 till mig hehe

seg måndag

idag är jag halvt död. för jag har bara orkat packa ihop kanvastavlor o småsaker o mapp i två stora kassar, ställa in dom i marias bil ( hon tog med mig i bilen till o från skolan så det skulle få med stora saker hem) o sen bara ligga dåsig i soffan. fattar inte varför jag har så låg energi :S fattar inte


dag 2 på mässan

lite varierande bilder från mässan

mycket trött

jösses vilken varm dag det har varit t.o.m inne i rackethallen där comiccon hade allting. fast det berodde nog på att det inte var nån bra ventilation, ändå var en stoor dörr öppen... dock lyste solen in där senare med. aja det har vart en hyffsad dag, så nu blir det sova tidigare för jag är helt slut i huvet av värmen


comic con karlstad

nu sitter jag på stadsbussen påväg till rackatcenter i våxnäs, Comic Con ska vara där under helgen. jag kommer vara en av några som sitter vid ett bås o representerar yoikai föreningen.


varm onsdag

idag var det lika varmt som måndag o tisdag, vi fortsatte på det som påbörjades i måndags (jag börja idag) med att skulptera i mjuk betong som var i färdiga block. det var riktigt kul, mycket damm o skräp blir det av resterna. jag gör en angry bird ^^ ska visa bild när den är färdig. annars har jag desutom blivit väldigt brun på främst axlarna o armar, tur att jag smörjde in med solskydd imorse så det inte blir bränt.

perfekt utedag

22 + grader med lite vind är perfekt väder fö att vilja vistas ute i länge. har vart ute sen halv tolv o cyklat till olika ställen vid centrala karlstad. museiparken, Maché lunchställe, wermlands opera parken.


dockan luna

håller ju på med att bygga en till steampunk docka på UNO, såhär snygg blir hon i tecknings/photoshop format. satt o skissa för att fördriva tiden i fredags på konstvakts tiden o satt sen sent å kvällen o börja färglägga henne, sen under helgen också. ska göra en snygg bakgrund också

2ne1 mix musik

dags för solskydd

idag föreslog läraren att vi kunde sitta ute o måla med olika material istället för inomhus. jag satt med ryggen mot förmiddas solen som stekte gött, väl efter lunch kände jag att det var tillräckligt med utesittande o gick in. senare upptäckte dom andra att jag fått "snygga" mönster på ryggen från bh o linnet.


inte snyggaste kortet på min prickiga rygg precis

soligt besök

idag har solen stekt gött större delen av dagen, jag cykla runt lite på rud o satt sen o lata mig. ringde erik o fråga om han inte ville komma upp till mig? jodå det ville han, så kom han hit. vi fixa lite med datorn o sen stack ner till sibylla på norrstrand, jag har rabattcheckar på 2 för 1 styck. sen cykla vi runt sundsta innan han drog hem o jag till mig

fått schema till närcon

ikväll såg jag att det kommit ett mail från teamledaren för cafeteria personalen på Närcon i sommar. vi kommer att vistas där dom gula prickarna sitter, då är det bl.a kassa, servering o insats som vi får göra. vet inte vad insatsen menas men får väll fråga dom på forumet


nu räcker det!

nu får folk ursäkta mig men vill få detta sagt.. fyfan vad vissa är så jävla töliga!!! jag frågar gån på gång om nån/några vill dra ut o hitta på nåt skoj som nattklubb eller krogen, kanske nåt annat. men inte en jävel svarar! jag har rätt svårt o veta vilka som ens bryr sig om att vilja, sen ser jag att vissa har haft skoj m.m med andra som jag gissar har läst det jag skrivit med!! så jävla lågt att ignorera nån som verkligen vill ha kul istället för att sitta här jämt.

Jag heter Linda och bor i karlstad. jag har asperger syndrom och har fått gå i särklass under hela grund o gymnasie perioden, men bara för det är jag inte efterbliven, utan snarare ett glatt o livsnjutande exempel. Jag har pluggat målerilinje på Geijersskolan i ransäter. Jag gillar att syssla med japanskpopkultur såsom musik, besöka konvent då jag oftast är funkionär eller maid i cafe. annars är det skönt o slappa o lyssna på spotify eller hem till nån man känner. Målar också mycket under namnet ladylinda.


bloglovin

ladylinda

ladylinda

www.cocoo.se -


Designen är skapad av Erik Edgren