påsk teckningen är klar

paus

uuuh nu orkar jag inte måla mer i photoshop, har gjort det i flera timmarplus lite annat samtidigt under tiden. har druckit ica cola o är pigg nu hehe, inte så bra nu på kvällen när jag inte kan va uppe så länge inatt.

ny teckning



jaaa äntligen! hehe nu målar jag en ny teckning på psd igen, fick sånn påsk inspiration att jag börja rita en idag o la in på datorn, fixar den just nu. såhär ser det ut just nu.

vampire diaries

 

nu har jag äntligen sett det 4e avsnittet av serien som jag missade både i torsdags o fredags för jag hade tyvärr inte tid o sitta vid tvn dom gångerna. erik fick hjälpa mig att ta bort ett tillägg i webbläsaren så att jag kunde se avsnittet på tv6play idag, eller ja han visa mig igår hur jag skulle bära mig åt. så nu hänger jag med i handlingen igen. såå nyfiken på om hon får veta att stefan är vampyr.

Foki och ayumi


är det bara jag eller finns det fler ayumi hamasaki fans där ute som tycker att foki är lite lik henne med den nya hårfärgen?? själv tycker jag det är snyggt o snyggare. eftersom hon älskar japan så hoppas jag att hon vet vem ayumi är, annars blir jag besviken.

nyfräsch o redo för kvällen



eller ja kanske inte så mycket för kvällen, blir ju hemma ändå som vanligt. har tvätt i torktumlaren nere i källarplan o väntar just nu på eriks antré hehe. vi ska blogg jobba igen, detta var ingen design på min blogg som jag blev så nöjd med faktiskt. den blir tillfällig, den jag designat nu är så snygg att jag blir kär nästan haha! ganska galet kanske o bli kär i en design eller? men då får jag hoppas att den blir kvar längre än två månader eller ett halvår denna ggn.

önskar



såhär önskar jag ungefär att mitt sovrum kunde se ut, kanske annan färg på väggarna men möblerna vill jag ha o smyckes handen. tavlan har jag gjort själv o stora lådan är min koffert som redan står där inne. allt är från ikea faktiskt utom handen som är från indiska. nångång ska jag skaffa detta, nångång.

ännu mer snö

det kan aldrig sluta att snöa tydligen! jag vägrar att ta promenad i detta vädret :( vill ju skärpa mig med promenaderna, har slarvat ett par veckor igen. men ska det vara på detta viset lär det aldrig bli av känns det som just nu.

klippa mig snart




jag vet inte riktigt när det ska bli, men det blir hemma hos en dam som har billigare hos sig en dag i veckan (som annars jobbar istan) o då är morsan super snäll som alltid o hjälper mig att få råd till det, plus vill slinga mig ljus brun för det e ganska tråkigt o ha denna mörkbruna hårfärgen nu.

en annan sak jag ääälskar med frisörsalonger, är deras hårprodukter. oftast bättre kvalité än i mataffärer men mycket dyrare tyvärr. desutom blir jag jämt så förvirrad över vilja söta / roliga flaskor jag kan köpa till mitt hår, vill ha för volym o färgbevarande. sen också för att glänsa o inte bli frissigt helst. kanske ett bra hårwax.

hejdå krp

nu snart åker jag hem till skoghall igen, benjamin o jonas ska ändå åka ner till åmål o benjamin ska ha sin bil så dom släpper av mig hemma. han tyckre det blir billigare för min del, iofs sant. är grymt sugen på att fortfätta med en liten tavla jag påbörjade med igår kväll när erik satt hos mig. cute & cake inspirerat kan man säga, ska visa den när jag e klar.

karlstad o surfar

just nu sitter jag på pressbyrån på stora torget o slappar vid en dator, har vart till af o skrivit på papper o sen ätit en liten lunch på waynes coffee på gågatan ( som jag inte kan namnet på ). sen nu ringde jag benjamin för att höra om det gick o komma redan nu men han var hos en bekant o hälsade på, så jag skulle dra till honom om 1 o 1/2 timme.

 

 

waynes coffee

upp tidigt

idag blir det arbetsförmedlingen kl 11 på förmiddan o skriva på papper inför praktiken nästa vecka på solareturen. men först blir det att köpa busskortet på busstationen så man har det färdigt. efter det ska jag dra till krp o benjamin, skulle inte förvåna mig att han ligger kvar i sängen när jag plingar på dörren.

vintern gör folk sjukare

party ligan

liten kissie hatare


Jag heter Linda och bor i karlstad. jag har asperger syndrom och har fått gå i särklass under hela grund o gymnasie perioden, men bara för det är jag inte efterbliven, utan snarare ett glatt o livsnjutande exempel. Jag har pluggat målerilinje på Geijersskolan i ransäter. Jag gillar att syssla med japanskpopkultur såsom musik, besöka konvent då jag oftast är funkionär eller maid i cafe. annars är det skönt o slappa o lyssna på spotify eller hem till nån man känner. Målar också mycket under namnet ladylinda.


bloglovin

ladylinda

ladylinda

www.cocoo.se -


Designen är skapad av Erik Edgren