ebay spaning





stormen simone

vilken tur vi haft i karlstad, det blev ingen simone storm hit upp. men ändå otäcka bilder som man fått se från media nere ifrån halland o skåne. tak som blåst loss o träd har knäckts utav, saker som krossat fönster. hoppas många stannat inomhus när det hände.
 
 
 

maskerad

det bar utav till Nöjesfabrikens halloweenfest igårkväll. blev hastigt bestämt i torsdags, hängde med dessa två grabbar från kil under kvällen. stannade till midnatt för sen vart folk så hemskt fulla o besvärliga. mycket kul o se så många utklädda.








trevlig torsdag

efter Lernia så åkte jag över till erik i skoghall för att slippa höra borrandet vid min lägenhet. vi hade kul med att kolla youtube på hans nya smart tv. blev kvar länge men kände efter 5 tiden att nu var jag så trööött så drog hemmåt. mötte granndamen på stadsbussen hem, så vi satt o prata om det ena o andra spec om balkongbygget, ökade värdet etc o om grannar ^^ fick även veta att bygget vid pizzeria 91an ska bli kbab lägenhets hus
 
 

såhär känner jag

jag känner mig så jävla tom inombords, inte funkar det att häva i sig cola o godsaker som jag tyvärr gör varje dag numera. känns tungt i självförtroendet, vågar inte visa att jag gillar nån när intresset vaknar utan istället blir ledsen o bara vill försvinna. orkade inte med att ständigt bli sårad efter att ha blivit så taskigt dissad på Närcon vinter så var nästan så jag inte ville stanna alls men som tur var hade jag vänner i en gästande förening att bli stöttad av.

förstår inte vad det är som jag gör eller inte gör så killar jag väl visar/talar om att jag tycker om o sen slutar svara mig.. det ända jag är bra till är tydligen enbart en sak. antingen har jag kräsen smak (vissa påstår) eller så är jag inte ett flickvän material :'( jag har inte varit med nån som visat svarade känslor på ett bra tag o det gör så jävla ont att bara skriva detta, men det behövs för tydligen blir det lättare o skriva ner det. som sagt, jag har mött personer jag känt mycket för o vill lära känna mer men inte vågat pga jag är med stor sanolikhet inte deras smak eller så känner jag att jag inte duger pga mina brister..

idag börjar detta

http://www.saam.se/2010/images/Lernias_logotyp_svart.jpg
genom arbetsförmedlingen ska jag i ca 6 veckor framöver gå på Allmän förberedande utbildning. anpassad för ungdomar med funkionsnedsättning av olika diagnoser. mellan halv nio till halv tolv om dagarna. det ska bli intressant o se hur bra detta är för mig, förhoppningstvis kan dom hjälpa mig att fixa truck korts träning m.m för det är nåt jag känner kan funka o jobba med.

fredags nöje

jag blev medbjuden av evy till hennes bästis o en killkompis till henne o förfesta hos henne. vi tjejer fixa håret o smink medans musik spelades på tvn. närmare tio på kvällen drog vi fyra iväg till Harrys ( han fixa gratis körning + inträde ) det var tomt på folk först men sen droppa det in mer o mer. jag stötte på en av lärarna från ransäter ^^ 





j-rock i mitt hjärtat

 

rocky rock - kannata

just detta är en reklam film som många säääkert redan sett, men jag älskar den o låten har jag även på datorn nu. finner ingen musikvideo så reklamen duger haha
 
 

på min önskelista

 några plagg från ebay jag har i min "vill ha dessa" mapp på datorn.
kan inte köpa dom pga för små på mig
 
 
 
 

ute i stadsparken






hemsk måndag igår

gårdagen var ett helvete från morgon till kväll, iofs tog det paus mitt på dagen o var lite bra. skulle nämligen till Lernia på grupp möte via af o lyckades ha stängt av alarmet i helgas så vaknade kvart i tio när handläggaren ringer. men det gjorde inget det kan hända sen så skulle det bara va lite info då o bokning för individuella samtal, MEN ÄNDÅ känner jag :S senare fixade jag busskortet nere i stan, soc betalade för det som tur är nu när jag börjar på Lernia på förmiddagarna nästa vecka. hämtade även saker från partaj bl.a lila hårfärg. såpass gick dagen bra men väl hemma skulle jag ordna med en skuld jag inte kunnat betala o då är pappret borta! jag bryter ihop av stressen pga den är redan såpass sen, får påpekande från mamma då den är via henne jag bör betala o skriker i luren. lugnar mig efter en timma o känner mig helt utslagen. blir övertalad att komma bort till kvälls mötet/team träffen för oss konsulter. drar till zakristal o möts av en tom lokal, ringer o ringer till tre av dom jag känner utan svar i närmare en timma utan resultat. blir ledsen som fan igen pga känner att denna dag är åt helvete med allt. får veta via fb att det är på lamberget denna kväll o det har jag missat totalt. drar dit o hinner vara där ca 45 minuter men är inte så glad utan besviken på allt o alla...
 
 
 

hälsar på hemma






inglorious

lyssna o dela med er av Seike's senaste låt från bandet Kerbera <3
 
 

balkongbyten på g







Jag heter Linda och bor i karlstad. jag har asperger syndrom och har fått gå i särklass under hela grund o gymnasie perioden, men bara för det är jag inte efterbliven, utan snarare ett glatt o livsnjutande exempel. Jag har pluggat målerilinje på Geijersskolan i ransäter. Jag gillar att syssla med japanskpopkultur såsom musik, besöka konvent då jag oftast är funkionär eller maid i cafe. annars är det skönt o slappa o lyssna på spotify eller hem till nån man känner. Målar också mycket under namnet ladylinda.


bloglovin

ladylinda

ladylinda

www.cocoo.se -


Designen är skapad av Erik Edgren