nyår

 

Totoro

träffar missen Totoro första gången hos en kompis

julafton

Det var en blöt o mörk julafton men trevlig, vi åt god mat o efterätt. sen satte mosters man igång tvn för man kan ju INTE missa kalles jul ^^ slapp se halva iaf. sen var det dags för klapputdelning, moster klädde ut sig till tomte hehe, kusinen har ju en liten pojk som firar sin första jul. jag blev nöjd med mina klappar.



toppen låt

 

en stor dröm

Det är allt fler jag lärt känna som under senaste åren som kunnat resa till japan o tokyo. drömmen om att ta mig dit har funnits hos mig sen jag var ca 12-13 år gammal och verkligen fastnade för popkulturen som finns där, var rätt ensam om att lyssna på japansk pop/anime musik i högstadiet o att måla mycket manga. även upp i gymnasiet drömde jag mig bort under min jobbiga depressionstid. dåvarande pojkvännen sa att han skulle gärna hjälpa mig att komma dit, men det blev aldrig av utav förståeliga skäl.
 
trotts att jag under några år lade allt dedär på hyllan för jag kände mig fruktansvärt ensam med det intresset bland dom jag kände, men längtan efter att resa till japan fanns kvar. sen efter nyår 2011-2012 vaknade intresset upp rejält efter att jag kom i kontakt med många killar o tjejer som sysslade med sånt plus konvent. det kändes verkligen som att jag hade hittat hem.
 
Började förra sommaren att spara pengar för att till våren 2014 kunna åka till tokyo tillsammans med en vän. men efter att jag hamnade på försörjningstöd i somras (inte fått tag i jobb) så tvingades jag att använda pengarna till räkningar o mat, det har gjort mig jätte ledsen. så nu känns det som att det kommer att förbli en dröm tills jag är gammal... så svårt är det att få ett jobb så att jag kan börja spara igen.
 

planer för nästa år

Jag har bestämt mig för vad som ska ske under 2014, för det första så setill att jag antingen hamnar på en provanställning o stannar där, eller att jag kommer in på nån/några skolor i stockholm o flyttar ifrån karlstad helt. har längtat länge efter att flytta ditåt.
 
(min bild)
 
för ett årsen skulle jag o en kompis spontant leta bostad o dra dit så kunde jag söka komvux eller liknande. men det gick för snabbt så jag pallade inte. så jag var kvar här o försökte få jobb runt värmland med pendelavstånd men hitills får jag inget napp. så senast till hösten nästa år kommer jag bli en 08!!

mini party

 
 
nejdå det är inget party, men party musik spelas förfullt på youtube o bl.a T-ara

söka jobb?

kom på mig själv idag att det gått ca 2 veckorsen sen jag aktivt sökte jobb o skickade cv m.m 
men det är inte konstigt, varför skicka det till halva sverige i 1 1/2 år o inte komma ens till en enda intervju? jag har börjat tröttna på svar som ex " tyvärr inte tillräcklig kompetens eller tillräcklig erfarenhet" nähä? men hur faaan ska jag få dedå om jag inte kan få komma ut i arbete då?!  jag är iallafall på en praktik där jag trivs men än så länge har jag inte fått lära mig något nytt.

Färdig kuvös haha

Idag blev jag glatt överraskad, byggarbetarna har nämligen blivit klara med balkongrenoveringen hos mig idag. Hade hört från en i huset bredvid att dom är klara när det sitter en info lapp vid fönstret från Balco företaget. Så när jag såg det hoppa jag av glädje ^^



Från första advent

Såhär fint hade vi i lördags i Karlstad på lilla öppet hus med Mary Kay produkter. Mig ser man längst bort på höger sida. 



praktikpyssel

dagens praktikaktivitet var att ta fram freecraft pysslet för att starta julpysslandet. dagens tema var hjärtformade hängkort eller dekorationer. dessa gjorde jag utav tyg, rep o mönstrade papper.



praktik på bästa stället

Igår påbörjade jag min första praktikdag på underbara ungdomshuset UNO i karlstad. det kommer bli eftermiddag - kväll så det är mest verksamhet i byggnaden. vilket är skönt för min del är att det är 4,5 timme om dagen, det är högst 6 tim jag orkar med ett arbete om man ska räkna så. idag var jag ledig hehe
 
 
 

Jag heter Linda och bor i karlstad. jag har asperger syndrom och har fått gå i särklass under hela grund o gymnasie perioden, men bara för det är jag inte efterbliven, utan snarare ett glatt o livsnjutande exempel. Jag har pluggat målerilinje på Geijersskolan i ransäter. Jag gillar att syssla med japanskpopkultur såsom musik, besöka konvent då jag oftast är funkionär eller maid i cafe. annars är det skönt o slappa o lyssna på spotify eller hem till nån man känner. Målar också mycket under namnet ladylinda.


bloglovin

ladylinda

ladylinda

www.cocoo.se -


Designen är skapad av Erik Edgren