tvättdag

håller på att tvätta kläderna som jag hade med till närcon som stinker svett XD fyfan vad gött att få det rent. annars har jag inga planer för dagen utom att göra nada typ


bra måndag

det var verkligen GÖTT att få sova ut i sängen inatt, tror jag somnade fort vid tio tiden. sen vakna jag i förmiddags pga hsb körde gräsklipparen här ute. men sen vid ett gick jag seg som bara den upp ur sängen o klädde på mig, åt frukost o sen drog till affären för att handla. senare på eftermiddan kom yumizu o hälsade på o vi tittade bl.a på min ayumi hamasaki dvd m.m så det har varit en bra dag
 
 

köpen jag gjorde

detta köpte/fick jag på närcon, t-shirt (inte med på bild) kåsan med närcon logga på, nyckelband med personbild var några saker jag fick, fläktblad med figurer på, solparaply o bok med 2NE1 gruppen köpte jag. 
 
 
sen idag åkte jag från konventet mot örebro med lisa som haft försäljning med amai/futagoshop, vi svängde in till cloettas egna butik o köpte lite godis. jag köpte dessa plus en badhandduk o bärkasse med kexchoklad logga på
 

dag 2 i bilder

dag 1 i bilder

nu är det dags!!

Nu gott folk så startar NärCon 2012 här i Linköping!

framme nu

äntligen är jag framme på närcon, är så genomsvett att jag bytte om direkt när jag kom in till personal sovsalen. är ledig tills klockan 8 ikväll då är det möte för alla pandor "funkisar" ska på gemensamt möte o få information

åker snart

snart sitter jag på första tåget av tre, blir byte i katrineholm o sen i norrköping o sen framme i linköping. uuuh har inte sovit så bra inatt heller, mest vridit mig åt höger o vänster flera gånger.
 
 

jobbigt

uuush jag är så nervös inför närcon att magen bråkat ett pr ggr sen i söndags ^^ sovit halvbra med att vakna flera ggr, närcon är ju mycket större än dom tre konventen jag jobbat på tidigare o mycket längre bort hemifrån. ska försöka packa om en stund men först blir det vila för är så trött
 
 
 

2 dagar kvar

städning med musik på

 
håller på att städa förfullt i bl.a köket idag o spelar koreansk pop på hög volym i datorn under tiden hihi. ska sen bli hämtad av mamma o hänga med till familjen tills på tisdag, sen måste jag hem o packa eftersom på onsdag DRAR JAG TILL NÄRCON <3
 
 

ölbrännboll

litr bilder från kvällen

nu blir det skoj

Sticker iväg till orrholmens idrottplan för att delta i ölbrännboll (cider för min del) med många av bekantskapkretsen från facebook o karlstad som jag lärt känna det senaste året, blir inte så mycket drickande för mig tror jag. har med mig några vikbo cider som bara kostade 12,90 på systembolaget. bara jag inte stjuter bollen i huvudet på folk heheh
 

härligt dans gäng från vietnam

äntligen fredag

nu börjar jag äntligen min efterlängtade 2 veckors semester, gick jätte bra på praktiken (säkert för det var sista dagen) jobbade på som alltid. det är inte lätt o jobb praktisera på ett sånt ställe för man ser ju alla snygga/vackra saker o möbler som kommer in/ut genom slussen varje dag.
 

Jag heter Linda och bor i karlstad. jag har asperger syndrom och har fått gå i särklass under hela grund o gymnasie perioden, men bara för det är jag inte efterbliven, utan snarare ett glatt o livsnjutande exempel. Jag har pluggat målerilinje på Geijersskolan i ransäter. Jag gillar att syssla med japanskpopkultur såsom musik, besöka konvent då jag oftast är funkionär eller maid i cafe. annars är det skönt o slappa o lyssna på spotify eller hem till nån man känner. Målar också mycket under namnet ladylinda.


bloglovin

ladylinda

ladylinda

www.cocoo.se -


Designen är skapad av Erik Edgren