jonas nya husdjur

skojjar bara, men den igelkotten bara dök upp på hans gård när vi satt ute i eftermiddags o töla o han spela på gitarren. den kom o gick hur lungt som helst o nära också. katterna satt fast en bra bit så dom kunde inte gå nära o var jätte nyfikna. men den gick sen fram till dom o nosa hej till båda innan den gick ut från gården


bästa med sommaren

är naturen när det är som grönast
massa godsaker som smakar bäst på sommarn
underbara solsken o värme som kommer
grilla i mängder är härligt

torsdag

hääärligt o vara ledig idag, sovit riktigt gött fram till 11 tiden. idag blir det att cykla hem med mina saker till rud igen, har stannat på kronoparken sen i lördagskväll. denna kvällen kommer benjamin till karlstad o stannar hos jonas, dom ska besöka mig i helgen också

skräck film ikväll

ikväll kollade jag o jonas på denna riktigt obehagliga film som handlar om en pojke som dom tror hamnat i nån koma o sen att det börjar spöka i huset... mer säger ja inte ;)


eftermiddan på bomsta

det var riktigt skönt o trevligt på bomsta hela eftermiddan, efter att evy blitt klar vid disken så kom hon ner till stranden o bytte om så sola vi ett tag. sen var hon sugen på att försöka ta ett dopp o även ta lite bilder på vatten ytan, vi gick sakta längre ut för det blev ju kallt i början så man stod still ibland. tog några roliga bilder på evy som låtsades göra doppnings poser XD jag lyckades doppa mig till halsen tillslut. sen sola vi ett tag till innan det blev en toast på resturangen


Just nu är jag på bomsta badplats o solar,...

dsc02258 (MMS)

Just nu är jag på bomsta badplats o solar, kanske doppar mig senare när evy kommer ner från resturangen

hade otur idag

när jag skulle cykla iväg från ikea tidigare idag, så kändes hjulen så konstiga. det blev som gup i bakhjulet varje gång jag trampa, märkte att det var PUNKA!! försökte fylla på luft med min lilla cykelpump men det hjälpte inte. fick ringa pappa o be honom hjälpa mig, han skulle hämta cykeln om några timmar så jag lämna den kvar där o fick slänga iväg 22 kr på en stekhet buss istället


sally o jackie

dessa två sötnosarna har jag vart riktigt glad i under dom senaste dagarna när jag vart hos jonas. dom kan vara ute på den lilla tomten i sele med snöre som sitter på en krok i marken, så dom får lite space att röra sig på.
det är riktigt varmt idag så jag satt ute hos dom på gräsmattan efter att ha ställt ut en skål vatten. senare blire o fixa käk, jag börjar bli hungrig

ni måste se denna!


den var så häftig o cool, länge sen jag såg en så skön film som även var lite psykologisk. rekomederar starkt att se den när den kommer ut eller laddar hem kanske



måndag kväll

nu ska man snart se på film o äta pizza mums mums :P vet inte riktigt vilken film än för det var inte klart på hans dator ännu. missarna har fått mer mat också så dom blir nöjda


en snygging på ikea

idag så gick det som vanligt en securitas kille vid ikea entrén o runt kassan, denna gången var det en riktigt snygg kille också ^^ spana efter honom när jag o en dam skulle städa längre bort, hon smiska mig lätt på rumpa o sa ajaj linda inte spana på arbetstid haha


drar till jonas

han mår inge bra sen igår, var till honom tidigare idag men behövde hem några timmar så ska dra upp till honom igen o sova över, man får va en bra kompis o trösta sina vänner. blir att lägga sig tidigt eftersom jag ska till jobbet imorn bitti


rösta på mig så röstar jag på er

snygg frisyr

jag gillar dom flesta frisyrer tila tequila har


häst trion

ella (mitten) kom ju hem i torsdags kväll, mandis (till höger) blev jätte glad o skrek efter henne, lillen (minstingen) vart så nervös den stackarn för han har inte sett ella på över 7 månader. men dom går tillsammans i hagen som inget har hänt



Jag heter Linda och bor i karlstad. jag har asperger syndrom och har fått gå i särklass under hela grund o gymnasie perioden, men bara för det är jag inte efterbliven, utan snarare ett glatt o livsnjutande exempel. Jag har pluggat målerilinje på Geijersskolan i ransäter. Jag gillar att syssla med japanskpopkultur såsom musik, besöka konvent då jag oftast är funkionär eller maid i cafe. annars är det skönt o slappa o lyssna på spotify eller hem till nån man känner. Målar också mycket under namnet ladylinda.


bloglovin

ladylinda

ladylinda

www.cocoo.se -


Designen är skapad av Erik Edgren