roliga minnen

det finns så mycket rolig reklam på tv att man inte kan få nog av att se dom

ingen teckning men..

fixade till en bild av mig som karaktären Lilly från värmland by night



julprylar igen

har tagit fram julsakerna ( det jag väl har ) o hängt upp julstjärna, ljustakar o lite glittergirlanger o en julig filt på soffan plus en dekorations tomte. ;)



besvärlig vardag

jag har märkt att det blivit allt mindre ork o tid för bloggandet dom senaste veckorna, skolan tar mycket tid med tanke på att blogg appen ofta krånglar o inte vill lägga upp inlägg. eller så har jag ingen aning om vad man ska skriva om här just nu. men det är även endel jobbigheter för mig också som spökar till det, ekonomin är åt helvete pga mitt idiotiska sätt att hantera pengar på lång sikt. försökt sälja laptopen som legat på blocket i en månad men fortfarande ingen som nappat utom en, men denna ville köpa den för 1,500 spänn, glöm det! minst 1,900 - 2,000 spänn ska jag ha

jobbig helg för mig

dödens havs finger?

kolla in detta häpnadsväckande klipp som jag hitta på aftonbladet

skoghall i eftermiddags

jag åkte direkt till skoghall centrum när jag kom till busstation i karlstad, först tog jag en liten promenix o kolla kvarteret där jag bodde förut o sen satte mig inne på thai takeaway resturangen. valde förstås friterad kyckling ^^ yummi. sen såg jag evy vänta på bussen utanför så jag messa henne att jag var inne o hon gick in o var sällskap tills bussen skulle komma. efter den goda maten gick jag tvärs över vägen o in till frissan "glada saxen" tog bara topparna o mer på luggen, det är billigt o bra där.


helt underbart

kom att tänka på en sak, det har ju inte kommit nån hemsk snö o det är slutet av november månad. rätt underbart av en konstig anledning. pga den lååånga o kallaaa vintern som var här sist så har jag verkligen fått nog. det får gärna dröjja ett tag till innan, men det kan få komma lite till jul men sen vill jag helst slippa dom hemska minus gradera också



egen bild från förra året

planer pågång



har varit på uno ikväll o skrivit lite på ett papper om att göra ett litet projekt.

min älskling nova

saknar min lilla gumma när jag inte är hos familjen, när man kommer hem o hon springer förbi med svansen i vädret eller kommer trippande mot mig när jag visslar till henne o ropar. när hon hoppar upp på fönsterbrädet till vardagsrummets utsida o vill in o titta för att sticka ut igen hehe. när hon piiper att hon vill banne mej ut nu typ hihi


läst klar 3an

jag har äntligen läst ut tredje boken i Nattens hus serien, fyfan vad många timmar sammanlaggt jag la ner idag på att läsa klart. känns som ögonen går i kors av trötthet. men nu väntar jag några dagar kanske innan jag börjar läsa bok fyra.



detta står på baksidan om boken

Zoey börjar undra vilka man egentligen kan lita på i Nattens Hus. Hon och Neferet startar ett undligt psykkrig och Zoey kan inte lita på sina vänner när det gäller den undliga varelsen som Stevie Rae har blivit och Zoey kan bara vända sig till Afrodide (känd som "haggan från helvetet") för de två är de enda som Neferet inte kan läsa tankar på. Och så har Zoey sina killproblem också - Heath Luck, Erik Night och Loren Blake! Vem vill hon ha? En av dom är ju redan hennes pojkvän, officielt, men hon älskar en av dom mer och är präglad på människan.

i skolan..

har jag påbörjat min fjärde stora blyerts teckning, som senare ska hamna på en liten utställning på UNO i karlstad.

skriva om kina



på konst o stil historian som vi har på fredagar så har alla fått varsin uppgift om att skriva om varsit lands konst historia, det ska vara om sånt som hände o liknande före 1400 - talet. jag har hittat lite intressanta saker att ta med till den lekionen

r.i.p

natten till idag så har Lasse Brandeby avlidigt 66 år gammal, riktigt tråkigt när nån som gjort bra ifrån sig på komedi serier o film går bort. min favorit karaktär som han gjorde var i rena rama rolf från -90 talet

dumma katt

idag blev man väckt ännu tidigare än igår, nämligen 7 på morgonen.. åkte med mamma till forshaga igår o stanna över natten. min gamla pissemisse findus sprang runt i rummet o prata så jag vaknade, inte vad jag ville. slängde ut honom o stängde dörren så jag kunde få somna om



Jag heter Linda och bor i karlstad. jag har asperger syndrom och har fått gå i särklass under hela grund o gymnasie perioden, men bara för det är jag inte efterbliven, utan snarare ett glatt o livsnjutande exempel. Jag har pluggat målerilinje på Geijersskolan i ransäter. Jag gillar att syssla med japanskpopkultur såsom musik, besöka konvent då jag oftast är funkionär eller maid i cafe. annars är det skönt o slappa o lyssna på spotify eller hem till nån man känner. Målar också mycket under namnet ladylinda.


bloglovin

ladylinda

ladylinda

www.cocoo.se -


Designen är skapad av Erik Edgren