nästa månad blire studieresa


längtar till nästa månad för då blir det studieresa med måleriklassen stockholm, vi ska bo på vandrarhem i GAMLA STAN! hade först tänkt bo hos benjamin för det skulle bli gratis för mig, men när dom berätta vart vandrarhemmet låg så kunde jag inte låta bli o hänga på. jag älskar gamla stan!

favorit plagg nu

detta söööta plagg köpte jag på New Yorker i sthlm, den är varm o gosig inuti med hjärtan o typ blom mönster på. kostade 379 kr o fanns i XL som passa mig precis. blir att ha den på mig under kyliga dagar i höst


slutat för dagen

puh, vad jobbigt! det börja med att ena läraren ringde när jag var halvvägs till skolan o undra om jag ville vara med i skolrådet för min linje ( eftersom bara jag är på skolan på tisdagar) o det var inga problem, det börja 11 o jag är framme vid skolan då så det passade mig plus dom mötena är en gång i månaden.

sen vart det lunch o då betala jag för det kostar när man inte bor på skolan, det var flygande jakob mums. så man satt brevid en äldre tjej från arvika o prata med några i hennes klass o en kille var riktigt skojjig av sig o söt faktiskt. sen var det dax för engelska 1 som annars är min enda lekion på tisdagar. vi var 5 personer i den gruppen men shiit vad nervös jag blev i magen för läraren prata nästan bara engelska men såklart lite svenska med om man inte hängde med osv. senare skulle JAG få skriva upp några ord som dom sa o det var PINSAAAAMT! eftersom jag titta på tavlan med frågetecken o ett ängsligt flin mot dom typ: help meeeeXD men senare flöt det på o sen var klockan plötsligt halv 3 o jag sluta för dagen ^^

så just nu sitter jag med lilla datorn o väntar på 15.25 bussen mot karlstad. p.s det är strålande sol här uppe


äntligen bilderna från sthlm

sry men jag har inte kunnat få upp bilderna förrens NU! detta satans nät jag har är extremt trögt nu vilket gör att jag fått vänta i säkert 10 min per bild, vilket gjorde att jag bara orka få in några igår o resten ikväll

kista galleria besöket

det var intressant o åka uppåt med tunnelbana mot rinkeby för att byta till buss mot kista centrum. rinkeby kändes som att komma till ett annat land pga alla muslimska människor som gick med slöjor eller prata annnat språk överallt heh. väl framme så drog vi direkt till resturang området där det fanns flera snabb mat platser på samma yta, benjamin tog indiskt o jag thailändskt. vi satt där länge för sen ville benjamin ta lite kaffe, sen drog vi bort till butiken jag ville in till som heter New Yorker. köpte mig en typ lång kofta eller tröja med knappar o sött mönster o luva för 379 kr. sen blev det besök på glassbar o jag tog en banana split som var rätt mäktig o benjamin en vanlig mjukglass.. blev hemfärd till hans lägenhet sen en timma innan jag behövde till centralstation


söndag

har legat vaken i 45 minuter men känner mig fortfarande as trött, antagligen efter allt igår. hörde imorse att det kom lite åsksmällar här i sundbyberg, mysigt men sen somna jag om hehe.. ska åka hem 19.15 ikväll, har ingen lust att göra det men tyvärr måste jag det ändå


underbar lördag

hela dagen har varit underbar, dock extremt varm. började med att man tog en behövlig dusch efter att ha sovit med ett för varmt täcke, sen spackla lite på ansiktet hehe o dra iväg till tunnelbanan med benjamin. efter halva vägen fick jag åka själv till mariatorget, var lätt o hitta till münchen bryggeriets lokal där tattueringsmässan ägde rum. fick vänta på mitt manliga sällskap jag skulle träffa första gången som kom en stund senare i bil. det hördes tattueringsapparater igång överallt o musik m.m folk som hade piercingar o tattueringar över halva kroppen o ansiktet. var ganska varmt där inne o små sugen på att köpa nått men jag skippa shoppingen förutom en wraps o cola. tog ett par kort som kommer upp när jag är hemma imorn kväll.

senare efter att ha stått o pratat utanför länge o bekantat oss mera så skulle jag tillbax till mariatorget o möta upp benjamin o en tjejbekant nathalie. vi drog till medborgarplatsen där det blev varsin drink o mat bit för nathalie o glass med jordgubbar för mig. efteråt gick vi mestadels tills nathalie behövde dra hem så fortsatte jag o benjamin mot en servering med utsikte mot gröna lund, gamla stan m.m o borta vid stureplan fick vi syn på Magnus Uggla på en uteservering. innan det blev hemfärd åt vi en varsin kebab

idag händer detta

idag ska jag iväg till tattoomässan vid södermalm ^^
kommer möta upp en viss person där samtidigt

påväg igen wiie

nu sitter jag på tåget från karlstad mot stockholm. känns så skönt att äntligen vara påväg dit igen, hoppas kunna åka dit oftare när man har benji bosatt där ;) men får ju såklart fråga om det går bra att sova över hos honom. jag ska var framme 18.35 på centralstation o då blir det att uppdatera mitt SL kort så man kan åka lite tunnelbana hihi

lääängtar

sicken jävla lång eftermiddag!

först kände man sig stressad på busstationen ifall man skulle komma till forshaga innan ett. tack o lov var bussen framme 2 min tidigare så gick snabbt till vårdcentralen... som byggs om så inåt sjutton, var tvungen o få hjälp av en dam som jobba där för att hitta rätt väg till tandläkarn XD det var ett bra besök för det hittades INGA hål i mina tänder, kändes bara lite när jag betala för besöket.

sen åka in till stan igen o ungefär sätta sprätt på den efterlängtade lönen, dock inte på en massa sånt jag hade viljat slösa pengarna på som mycket måleri saker för min skolgång o det gick nog på över 1,500 ca skulle jag gissa utan att räkna ihop det. nu har jag tillslut fått skrivarn att funka med rätt bläck så ska ordna med tradera sakerna innan jag kollapsar i soffan

ingen bank idag

jag skippar Bank besöket, orkar inte ha massa sysslor på en o samma dag. känns tillräckligt stressigt att bussen till forshaga är framme 12.50 o jag ska va hos tandläkarn 13.00 snacka om att jag får springa dit o jag som inte har kondis för 5 öre heller...


mycket o göra imorn!

  1. jag ska till banken o ordna med csn så man får pengarna på rätt konto
  2. åka till forshaga o besöka tandläkaren
  3. en massa jääävla shopping i stan, dvs skolmaterial i olika butiker

det kanske inte låter så mycket att göra men tänkte dra till banken på norrstrand på förmiddan för vid 13.00 ska jag befinna mig hos tandläkarn i forshaga o det tar väll 20 min, sen gå till bussen o åka tillbax te stan o börja handla saker från listan till skollinjen som behövs

bilder från lokalen

såhär ser lokalen ut som vi på målerilinjen kommer befinna oss på mestadels o inte så mycket på själva skolan, detta ligger halv kilometer från ransäters hembygdsgård. o såhär ser t.ex min plats ut just nu, sitter brevid en dam som heter susanne. det är en helmysig byggnad o här blir det förmodligen många trevliga måleri timmar



slutet gott allting gott

idag hade jag verkligen ingen bra start på skoldagen, först blev jag snopen att bussen svängde IN till forshaga centrum o inte åkte rakt genom kilenegården som igår med 10.05 bussen. sen även genom deje centrum o pga det var man förbi skolan 09.10 o jag visste att jag skulle av längre bort men fatta fel med hållplats o gick av vid ransäters hembygdsgård o gick först åt rätt håll en bit men sen blev jag tvär osäker vart en viss gul skylt med högsby skulle finnas. kände panikångesten växa eftersom jag inte kunde ringa till lärarna o medela att jag inte hitta först. men tillslut ringde en lärare till mig o förklara den biten av vägen jag inte hitta så tillslut kom jag fram.

senare var hela gruppen (som består av damer/tjejer) till hembygdsgården o skulle träna oss på att hitta olika nyanser av grön i naturen o sen måla av det i akvarell, ganska svårt när man skulle undika helgröna färgen så mycket som möjligt. solen stekte över oss så man kände sig rätt sur av vätskebrist nästan men tillslut var dagen över. jag fick chansen att åka med en deltagare i hennes bil till karlstad




Jag heter Linda och bor i karlstad. jag har asperger syndrom och har fått gå i särklass under hela grund o gymnasie perioden, men bara för det är jag inte efterbliven, utan snarare ett glatt o livsnjutande exempel. Jag har pluggat målerilinje på Geijersskolan i ransäter. Jag gillar att syssla med japanskpopkultur såsom musik, besöka konvent då jag oftast är funkionär eller maid i cafe. annars är det skönt o slappa o lyssna på spotify eller hem till nån man känner. Målar också mycket under namnet ladylinda.


bloglovin

ladylinda

ladylinda

www.cocoo.se -


Designen är skapad av Erik Edgren