shoppat idag

kände inte för att vara hemma hela dagen, så klädde på mig o drig ner till bussen o åkte mot bergvik för att strosa i affärer. blev en ny mascara o concealer. sen åkte jag in till våxnäs o besökte jysk, behövde skaffa en ny luftmadrass för den jag har är skräp nu. har pratat ihop mig med en annan som kommer vara på flera samma konvent som mig så jag köpte en dubbelmadrass. det var rea fram till 3/2 så passade på nu. den var lite tung o konka på hem ^^ men nöjd. såhär stor är den (se bilden)

sprid vidare denna sköna grupp

långledig

wohoo!! fick veta att vi är lediga på fredag, iofs vi som går årskurs 2 har ingen skola på torsdagar så det känns nästan som en lånhg weekend. underbart att få sova länge på mornarna ett par dagar, jag har en tendens att somna sent på vardagar o tidigt på helger :/ rätt mysko faktiskt. fast det är ju inte kul att läraren är dålig o har sjuka barn på samma gång.

målar vidare



tema vecka i skolan

denna måndag ville jag inte åka till skolan, vanlig morgonångest typ. men det blev roligare under dagen, för vi har tema vecka nu o har börjat göra teater dekor för musikteater elevernas uppsättning av trollkarlen från oz. nice det ska bli

ögonshopping

äntligen tillbaka på tv

 
jag missade starten av säsong 4 av vampire diaries igår kväll, men nu har jag äntligen sett första avsnittet. det är verkligen min absolut favorit serie o så innehåller den ju vampisar som jag älskar hihi. den börjar verkligen spännande, kan inte förstå hur det kan vara så spännande o nya grejjer i säsong efter säsong men det är bättre o bättre för varje avsnitt som går. längtar till nästa helg redan!
 
 
 

lite k-pop musik tips

 
 
 

äntligen kom csn

denna fredan började riktigt bra, kände mig pigg o kom lätt upp ur sängen o fixa mig o tog en macka. gå in till affären o köpa med liten lunch till skolan. tänkte se hur mycket jag hade kvar på kontot o fick en redig chock, det hade kommit csn!! så idag känner mig rik för ett kort tag hihi
 

shopping för lajv

 
jag har spanat endel efter kläder för en ny karaktär jag kommer ha denna våren på vbn (värmland by night) denna karaktären som jag kommer vara ska ha mycket gothic lolita i sin stl, idag har jag laggt ett bud på dessa vackra skor som skulle se skit snygga ut med en klänning i lolita stil.
 
 

tandläkar besök

i förmiddags åkte jag till forshaga för att besöka tandläkaren (vill vara kvarskriven där) o fick gå från forshaga centrum förbi lärcenter, förr låg tandvårdens ingång på baksidan av byggnaden men det har byggts om sen jag var där för 1½ årsen så blev lite virrig först ^^ men sen kom jag rätt. det fanns inga hål pågång bara lite problem med karies så tandläkarn rekomendera mig att köpa Flux munskölj. sen fick jag tipset på att skaffa tandvårds försäkring, så slipper det bli så dyrt nästa gång.
 

evy hälsar på

igår kom evy hem med mig för att sova över, först drog vi till pekås för att handla lite o då köpte en dvd 20 "år under bältet med stean o krister" som vi tittade på hos mig sen. hon skulle med mig idag o hälsa på i skolan o se hur det ser ut där jag målar hela dagarna hehe.
 
 

ego pics ^^

årsmöte

då har man varit med på sitt första årsmöte med favorit föreningen Yoikai i stan, den höll på i 5 timmar XD pga vissa saker som hände så fick det ta längre tid, under pauserna var det mycket typiska yoikai vitsar som flög runt i rummet. efter att allt var klart så gick dom flesta för att äta på pizzeria opera. efter det blev det dags o dra sig hemmåt

tabbar o missar i yoicon reklam

jag rekomenderar er att titta på denna komiska tabbar o missar från när föreningen yoikai spelade in material för reklamfilmen yoicon:04 jag är med o filmar o hörs rätt ofta med skrattandet o senare i klippet.
 
 
 

Jag heter Linda och bor i karlstad. jag har asperger syndrom och har fått gå i särklass under hela grund o gymnasie perioden, men bara för det är jag inte efterbliven, utan snarare ett glatt o livsnjutande exempel. Jag har pluggat målerilinje på Geijersskolan i ransäter. Jag gillar att syssla med japanskpopkultur såsom musik, besöka konvent då jag oftast är funkionär eller maid i cafe. annars är det skönt o slappa o lyssna på spotify eller hem till nån man känner. Målar också mycket under namnet ladylinda.


bloglovin

ladylinda

ladylinda

www.cocoo.se -


Designen är skapad av Erik Edgren