bilder från dagen

utsikten från min sovplats på vandrarhemmet castanea



nationalmuseét med guidade turer

gamla stan

går just nu runt gamla stan o kikar i butikerna. om en stund ska vi äta mat


en låång dag

nu sitter jag i vandrarhemmet i gamla stan, helmysigt ställe måste jag erkänna. det har varit en jäkligt rushig dag med museé besök o gående hit o dit, små stressigt o man blev ju sjösvettig hela tiden!! måste nog köpa nya kläder speciellt byxor för det blir så knoppigt mellan benen på jeansen efter en låång o svettig dag.. ska snart sova, det blir intressant o sova i samma rum som flera främlingar som desutom inte pratar svenska heh


valdermarsudde

vi har kollat på bl.a konst museum o valdemarsudde. ska snart vidare o hämta väskorna o dra till vandrarhemmet


typiskt sj

detta tåget har blivit 45 min sent pga stopp för nått fel i loket, som inte gick att ordna tillslut. sen fick vi vänta 15 min på ett annat tåg som alla evakuerades till. ska väll börjarulla snart för vi är inte ens i Gnesta än.

sitter på tåget med klassen mot stockholm ...

img_2943 (MMS)

sitter på tåget med klassen mot stockholm till sist, ska bli skönt att va dit redan en månad efter senaste besöket. förr blev det sthlm kanske en om året, men i år blir det 3 e ggn nu förhoppninggsvist många ggr till..

köpt vinterkängor

jag var in på scorett idag o hittade dessa snyggingar bland vinter skor som jag spanat in på nätet. kände att det var lika bra o köpa dom nu så är det klart, sen var jag in på kicks o köpte nagellack o ansiksmasker. efter det drog jag förbi 3 butiken o spana på iphone skal innan jag åkte hem


evy tipsa mig

hon tyckte att detta passade mig eftersom jag lyssnar som en tok på lady gaga, men detta var nog lite väl överdrivet. jag går ju inte omkring o gagaga bla blaa XD

klagomål

känns konstigt när en lärare ringer angående nåt som var på dens lekion dagen innan o tycker att man skrattat eller liknande mot en annan, men vi mena inte så. just den personen hade gjort liknande te mig vid första lekionen o det var på ett jobbigare sätt, men jag ignorerat ifall det inte hände igen..

jävla 3 problem

helvetes JÄÄVLA 3 säger jag bara!! det har inte gått att få nån mottagning på varken telefonen eller internet på datorn från halv 4 till nio ca på kvällen idag. har missat viktiga saker pga detta

Godnatt

Nu har man hoppat te sängs, inte bokstavligt förstås haha. Har idag shoppat bl.à schampo o balsam på en salong jag använt förr för volym o det känns så mjukt o härligt efteråt. Sen lite saker till skolan också. Men nu är klockan mycket så ska väll lägga ifrån mig telefon o fånig lite sömn, kan behövas för jag sov lite igårnatt tyvärr.. Natti natti

detta gjordes idag

mycket sånt här sysslades med idag på skolan, smått jobbigt men kul ändå att träna på skuggor o form med blyerts, kol o pastell kritor. jag gjorde bl.a denna fina hand, sen ögon i profil o munnar

handlat + tv


då har jag precis kommit hem från ica på norrstrand, upptäckte att jag hade fått pengar i fredags redan ^^ så då kunde man ju passa på att storhandla mat till kylen. blev en tidnings guide för iphone också, kan vara bra o lära sig mer. men nu blir det att se på the walking dead som äntligen börjat på tv11 igen efter sommar uppehållet


planerar min karaktär

skulle varit med redan igår men kunde inte utav personliga skäl bl.a ekonomiskt, lite svårt o orka spela när man inte har matpengar o skaffa mat för o sen hade jag inte en aning om hur jag skulle göra en karaktär o spela. men det har gått som smort o fixa nu under helgen, tagit reda på mycket hur just deras spel går till så man vet vad man har o välja på.. ska bli spännande vid nästa tillfälle när jag kommer med

sko spaning

har spanat runt på olika nätbutiker efter vinterkängor som jag kunde få hjälp att köpa. dom här var lite dyra för min egna plånbok men mamma tyckte det såg bra ut så vi skulle dela på kostnaden, vilken tur o man kan ha ibland. dessa fanns på dinsko tror jag eller scorett


Jag heter Linda och bor i karlstad. jag har asperger syndrom och har fått gå i särklass under hela grund o gymnasie perioden, men bara för det är jag inte efterbliven, utan snarare ett glatt o livsnjutande exempel. Jag har pluggat målerilinje på Geijersskolan i ransäter. Jag gillar att syssla med japanskpopkultur såsom musik, besöka konvent då jag oftast är funkionär eller maid i cafe. annars är det skönt o slappa o lyssna på spotify eller hem till nån man känner. Målar också mycket under namnet ladylinda.


bloglovin

ladylinda

ladylinda

www.cocoo.se -


Designen är skapad av Erik Edgren