ikväll blir det firande!

utgång foton

det blev en lyckad natt på Tempel nattklubb med emma o hennes pojkvän jesper. det får bli fler gånger

partaj

trevlig torsdag

denna dagen blev inte så dum heller, trodde jag skulle bli sittandes uppe i lägenheten hela dagen men i förmiddags messa benjamin o undra om ja ville ses i två timmar istan för hans tåg till sthlm skulle inte gå förrens halv 4 så kunde vi käka o prata. det kändes som en evighet sen med stadsbussen när man kom fram till stora torget, bl.a för alla mellanrea shoppare som prang över vägen hela tiden o mycket fordon som smygkörde. det var inte alls lätt o hitta nåt ställe o äta på för det var fullt ÖVERALLT i centrala stan, folk vart man än såg. så tillslut tog vi en liten pizzeria nära busstationen o där var det inte fullt. efteråt blev det lite handlande på systemet innan jag hoppa på bussen hem igen.
 
 
 

hemma i stan

idag är man lite friskare, dock har jag en hemskt kliande o tät näsa o täta öron. fick stjuts hem o fick börja o ta disken o städning (som jag slarva med o ta innan förra veckan) för sen kommer mamma förbi efter mormor besöket o lämnar saker hon fixat åt mig i affären, eftersom jag e en fattig student nu ^^

idag är jag inte frisk

började igentligen i förrgår men är värre idag, svårt o sova ordentligt utav näsa o halsens slemmiga problem. så idag har jag hämtat saker o laggt mig ner i sängen o bara vilar mig, vill igentligen sova men kan inte.
 

jag önskar alla..

en riktigt trevlig o mysig julafton!

riktigt härlig låt

 

jullov nu

nu blir jag boende ute på landsbyggden i en vecka ungefär, slappa under endel av jullovet men mycket även pga min ekonomi. csn betalas inte mellan jul o nyår så det blir lite fattigt för min del. vi har ordnat julgran o pepparkakshus, laggt julklappar under granen. blir en lugn jul för släkten jobbar/hälsar på andra släktingar under julen så våran familj ska bara hälsa på mormor i stan o fika på julafton.
 
 
 
 

julbord

bild från ifjol
 
nu blir det skolavslutning med julbord på Geijerskolan i ransäter
 
 
 
 

slappar

vad skönt det är ibland o bara slappa i soffan o se på film samtidigt som man slösurfar med datorn vid sig. gör så för det mesta när jag kommer hem på kvällarna från skolan, har sällan ork eller lust med annat då.

julmys

idag har det varit julavslutning med yoikai gänget på studiefrämjandets lokaler, det var bl.a julklapps utdelning bland oss som även tagit med en julklapp. jag tog med tre tvålar som jag hade gjort på uno i onsdags o gjort till en julklapp, fick tillbax en liten söt gosedjurs katt ^^ aaw. sen blev det o testa nya nintendo wii spel o skratta till en massa skitsnack om yaoi manga
 
 
 

varde ljus hihi

denna bilden tog jag nyss utanför skolans ateljé i ransäter ^^ blev lite mörk pga motljuset men annars häftig. det är så kall luft o snökristaller som faller så det har blivit en liten färgglad pelare vid träden. mycket häftigare i verkligheten.
 

meteoriter på himlen

har ni hört o läst om meteoriten som kom ner i värmland igår natt? jag var ju vaken när det hände MEN låg i sängen, så typiskt. hade varit riktigt häftigt o få se sånt. men ikväll får man ju chans att kanske se meteor regn över himlen.
 

instagram

 
skulle vara jätte kul om ni ville följa mig på Instagram, där heter jag theladylinda.
 
är ibland mer aktiv där än på bloggen
 
 

Jag heter Linda och bor i karlstad. jag har asperger syndrom och har fått gå i särklass under hela grund o gymnasie perioden, men bara för det är jag inte efterbliven, utan snarare ett glatt o livsnjutande exempel. Jag har pluggat målerilinje på Geijersskolan i ransäter. Jag gillar att syssla med japanskpopkultur såsom musik, besöka konvent då jag oftast är funkionär eller maid i cafe. annars är det skönt o slappa o lyssna på spotify eller hem till nån man känner. Målar också mycket under namnet ladylinda.


bloglovin

ladylinda

ladylinda

www.cocoo.se -


Designen är skapad av Erik Edgren