släpp mig fri

 
 

 

häftig solnedgång

jag brukar inte fotografera himlen men i eftermiddags kunde jag inte låta bli, den var så cool!! såg ut som den vrann o allt annat hade ett rosa sken.





julmarknad

idag blev det spontan utflyckt med mamma o pappa till Dömle herrgårds julmarknad. syrran skulle jobba där i helgen så vi hälsade på. blev att titta i stugorna, äta hamburgare o höra musik överallt.




glöm inte...

 

intressant tjej

 
Denna tjejen hade för några veckor sen skickat en fb vänförfrågan till mig men jag väntade eftersom jag inte visste vem det var o sen att hon bor i ryssland. men efter att ha kollat runt på hennes fb o sen hennes artist sida så fastna jag för denna låten hon gjort.
 
 
 

klassiker

 
 
Denna veckan har jag börjat kolla på Kindred: the embraced igen. köpte serien för ca två årsen inför min lajvar debut i karlstad. saknar lajvargruppen. jag var i Malkavian klanen tills i vintras o prova Toreador innan gruppen lades ner.

fin utsikt

detta ser jag påväg till lernia varje morgon (om solen skiner) vid inre hamn. önskar jag hade en systemkamera vid dessa tillfällen.





positiv dag

Det börjar kännas bättre med mycket i vardagen. humörsvängningarna har blivit lugna efter förra veckan, kursen på lernia blir vettigare igen. sen så smider jag o mamma planer för helgen som kommer ^^ jag har ju haft det väldigt segt med hudvårds konsultandet under senaste månaden, men tar det i lugn takt.
hoppas jag kommer få ha praktik på ett ställe jag trivs att vara mycket på också, det ska vi få svar på efter onsdag (imorn) om jag kan eller inte..
 
 

japanska tidningar

Jag älskar sånna här mode tidningar från japan. KERA är favoriten. där är det blandat med lolita, visual kei o annat. man behöver inte kunna kanji/katakana/hiragana för alla foton säger massor med tips på smink steg för steg. klädkombinationer o vart plaggen kan hittas ( i japan förstås ) hehe
 
 

saknar konvent

När kommer jag få råd att vara på konvent igen? har fått börja sälja massor av saker från ggr jag handlat på olika konvent o annat relaterat till japansk pop kultur :( det svider o jag blir ledsen varje dag. det är därför bloggen har blivit så tyst. skulle bara skriva massa negavt.
 
 

orka

Detta tv programmet borde ha funnits när jag var liten, ORKA är ett tv program på barnkanalen via UR som berättar om bl.a asperger, adhd och autism. eftersom det syns inte på utsidan att man har en sådan diagnos om det inte är grav autism. vilket gör det svårt i skolan om man inte fått diagnosen som väldigt liten.
 
jag fick min som 3-4 åring vilket är riktigt tidigt. men det hjälpte inte så mycket pga att skolan var hemskt jobbig pga dåliga lärare. det har gett mig men för livet med panikångest o stress svårigheter.
 
klicka på bilden för att komma till avsnitten.
 

otur igen

Jag börjar tro att denne olyckan från tv har förförljt mig ett tag, har haft ständig otur en tid nu.
det har nämligen för andra gången på en vecka blivit läkash eller översvämning o liknande under diskhon i köket medans jag stått o diskat. jag orkar fan inte med detta!
 
 

Depression

Hur vet man att man duger för nåt/någon? Att man passar in där man vill känna sig välkommen? 

Hamnat i en jävla depression, suger på att finna ev praktikplatser, söka jobb pga min förmåga att göra ett personligt brev enbart liknar en kontakt annons.. 
Sen dehär med att få pengarna att räcka på existens minimum är en omöjlighet, varje månad är en kamp. Ångesten o gråtattackerna blir tätare o jobbigare. Medicinen duger knappt längre, jag står inte ut att behöva prata med främlingar från myndigheter i telefon. 

Dehär med att träffa kärleken har jag längtat efter i flera år, fick droppen då jag blev så taskigt dissad på ett konvent i våras. Sen dess har det varit dött o jag blir skygg när jag får upp ögonen extra för en person. Vad skulle denne se glädjande hos mig? Varför vilja kämpa för mig? Vad har jag som inte många andra har?

Lite konst från mig



Jag heter Linda och bor i karlstad. jag har asperger syndrom och har fått gå i särklass under hela grund o gymnasie perioden, men bara för det är jag inte efterbliven, utan snarare ett glatt o livsnjutande exempel. Jag har pluggat målerilinje på Geijersskolan i ransäter. Jag gillar att syssla med japanskpopkultur såsom musik, besöka konvent då jag oftast är funkionär eller maid i cafe. annars är det skönt o slappa o lyssna på spotify eller hem till nån man känner. Målar också mycket under namnet ladylinda.


bloglovin

ladylinda

ladylinda

www.cocoo.se -


Designen är skapad av Erik Edgren