koreansk pop

underbar låt med koreanska Girls' Generation


engelska översättningen


It's not the me you knew before, brand new sound
Together with this new me, one more round Dance,
dance, dance, you'll be wrong this time
Oppa oppa, I'll be, I'll be down, down, down, down
Oppa look at me, please gaze at me a bit For me this style of talking is a first,
ha I did my hair, and I put on makeup too But why are you,
you, the only one who doesn't know
Thump thump my heart is starting to tremble
Over and over it won't stop imagining What should I do?
With my head held high I want to say this to you

Oh, oh, oh, oh, I love you
Ah, ah, ah, ah, so much so much
I'm shy so please don't laugh, it's the truth
so please don't tease me Again it's only foolish
words It's not the me you knew before, brand new sound
Together with this new me, one more round Dance,
dance, dance, you'll be wrong this time
Oppa oppa, I'll be, I'll be down, down, down, down Oppa,

for a moment, for a moment, listen to me
Don't say the things you kept saying
Don't just think of me as a little sister
Once a year passes, I think you'd regret it
You don't know, don't know, you have no clue of my heart Tactlessly,
you're only joking around What am I to do,
you thoughtless person Listen to me, just for a bit

Oh, oh, oh, oh, I love you
Ah, ah, ah, ah, so much so much
I'm shy so please don't laugh, it's the truth so please don't tease me
If you do that again I just might cry
It's not the me you knew before, brand new sound
Only on this somehow different day, it's a heated heart Down down,
don't be like this I'll get mad
Oppa oppa, don't be this way no, no, no, no
Tell me boy, boy, love it, it, it, it, it, it, it, ah

Oh, oh, oh, oh, I love you
Ah, ah, ah, ah, so much so much
Oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, I love you
Ah, ah, ah, ah, ah, ah, ah, ah, so much so much
Again it's only foolish words

Oh, oh, oh, oh, Ah, ah, ah, ah
Oh, oh, oh, oh, I love you Ah, ah, ah, ah, so much so much
Oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, I love you
Ah, ah, ah, ah, ah, ah, ah, ah, so much so much, oh

tusch ängel

ny vecka

då var det måndag kväll igen, o lat som jag är så blev det pizza till kvällsmat ^^ just nu ligger man o gottar sig på soffan med cola o chattande på msn med folk. en riktigt trevlig måndag kväll helt enkelt

fler bilder från idag

national museets översta trappa, utsikt neråt



utsikt uppåt

maten jag åt på kungshallarna



myycket folk som alltid



fin utsikt när man gick mot kulturhuset


kafet på kulturhuset

kulturfylld söndag

ja då var det söndag igen, det går alltid för fort när man har roligt i storstan. idag var benjamin o jag till National museet o skulle kolla runt på alla konstverk m.m det var 20 kr billigare när jag visade mitt mecenat kort ^^ gött det. vi gick där i ca 2 timmar, sen stack vi äna bort till kungshallarna vid hötorget för att käka. efter det gick vi långsamt ner till kulturhuset som ligger vid sergelstorg. där satte vi oss på kafet o fika o prata massor o tittade ut, mysig utsikt. nu är man på centralstation o har hämtat ut hemrese biljetten, tåget går 19:25 till karlstad

kvällen

runt bromma

idag blev det upp kl 10 för att käka frukost o fixa iordning sig. sen tog vi benjis arbetsbil o som han kööör! =O man blir ju rädd haha, fartdåre. vi åkte ut till ikea o köpte lite saker till hans lägenhet, sen till blomsterlandet på bromma o sist in till bromma bricks galleria. där blev det lite mat från Neka wok mums.

pizza hut

när jag kom fram till stockholm så drog benji o jag till pizza hut o käkade mat o prata länge. sen drog vi till station o hoppa på pendeltåget till sundbyberg o gick hem till honom

tjejkväll 2010

den hösten hade jag min första sommarjobbs lön o mådde riktigt gött! jag hade fixat hårförlängning dagen innan på salongen på mitticity o kvällen efteråt var evy o jag på tjejkväll innte på mitticity o testade att bli mingelplåtade med rosa peruker ^^ tröjan jag har på bilden var nyköpt också från carlings


stockhoooolm



imorn drar jag till stockholm över helgen o hälsar på benji, fyfan som jag saknat storstaden. känner mig så speciell när jag kommer dit varje gång, bara glädje.

beställningen färdiig!

jag är klar med den beställda tavlan till en tjej från lajvet. är sjuktnöjd ^^ älskar resultatet massor

 

tvätta soffan

ikväll har jag äntligen tvättstugan, ska slänga in HELA soffan i tvättmaskinen o få den riktigt vit igen. inte bokstavligt hela soffan, utan snarare soff överdragen till den. den var blekinge vit o nu snarare smutsfärgad. hoppas det är värt mödan för det är jävligt jobbigt att dras loss alla tygerna o sätta dit dom igen..

gå till uno

kolla på min lilla utställning med teckningar som förmedlar känslor av olika slag

bra start på veckan

denna dagen har varit riktigt bra, har snart blivit helt klar med en snygg vampyr tavla åt en tjej från lajvar gruppen. har inte bestämt pris men det blir troligen högre än det jag tänkte mig, övriga i måleriklassen anser att tavlan är värd mer än jag tänkte mig från början. den är så snygg!!

lajv igen <3

jaa ikväll började vår säsongen av VBN i karlstad, var riktigt spännande eftersom min karaktär inte var en ghoul längre utan har blivit child istället (nyskapad vampyr) längtar såklart redan till nästa gång vi ska träffas, känns skönt att ha sånt här att syssla med varannan lördag


Jag heter Linda och bor i karlstad. jag har asperger syndrom och har fått gå i särklass under hela grund o gymnasie perioden, men bara för det är jag inte efterbliven, utan snarare ett glatt o livsnjutande exempel. Jag har pluggat målerilinje på Geijersskolan i ransäter. Jag gillar att syssla med japanskpopkultur såsom musik, besöka konvent då jag oftast är funkionär eller maid i cafe. annars är det skönt o slappa o lyssna på spotify eller hem till nån man känner. Målar också mycket under namnet ladylinda.


bloglovin

ladylinda

ladylinda

www.cocoo.se -


Designen är skapad av Erik Edgren