death note meetup

närcon

lördag i bilder

 

fredag i bilder

 

torsdag i bilder

 

några till foton

 
 
 

framme i linköping

då är man framme vid linköpings universitet område, det har varit sååå varmt! men trevligt sällskap har gjort det uthärdligt. just nu väntar vi som ska sova i friidrottshallen på att funkisarna ska öppna åt oss.

är chockad

jag fick se denna bilden idag på facebook i en grupp för ateister, blev chockad när jag läste texten om bilden. är det verkligen sant? har kvinnor i afganistan fått gå klädda som många andra i väst i början av 70-talet o sen idag finns dom inte synliga förutom ögonen :S det är ju sjukt!
 
 
 

knasig start idag

dagen startade rätt ironiskt. jag vakna upp av att ha hört nåt, kollar mobilen men nej det var inte ifrån den så jag blir förvirrad o eftersom jag var nyvaken så vart det inte bättre. men sen hörde jag ett Pling! det var nån vid dörren, såhär dags vet folk att jag sover ju. men efter ett till pling så tog jag täcket runt mig o gick mot dörren, men när jag kolla ut genom tittögat så hade personen precis gått in i trapphuset. antagligen hade nån missförstått att granngubben bor på en annan våning o inte denna! det är inte första gången sånt händer mig.

kan dom inte skriva förnamnet och efternamn på dörren? så man slipper detta hela tiden

inte alls långt kvar

 

kroppkärr sjön

på den lilla badplatsen vid kroppkärrsjön som jag var till ofta som liten med morföräldrarna. nu idag är jag med två vänner o har badat o solat, sen kom två till o hoppa i med ena kompisen medans jag kollar på hehe

bakom kulisserna

 

sutoorii

igår var det fotografering igen med Sutoorii 2.0 vi befann oss på mariebergskogen i karlstad. har även fixat iordning en youtube kanal för tjejerna. det finns inga klipp där än men det är på gång iallafall :)
 
 

bomsta hela dagen

 
vid middagstid åkte jag iväg till busstation för att möta upp evy o hennes kille, vi skulle samåka till Bomsta bad o camping. först blev det att lämna värdesaker o byta om i rummet över resturangen där dom ska sova över, sen fixa vi iordning en plats på stranden med handdukar innan det blev ut i vattnet. evy sprang genom nästan hela den grunda delen (lång grunt) det var kallt ett tag men sen blev vi vana. sen låg vi uppe i ca 40 minuter innan jag o evys kille hoppade i vattnet igen. sen blev det lite solande innan alla gick upp för att käka. efter att tagit en varsin glass efter maten så tittade vi förbi en typ av tränings bana som finns bakom småstugorna. jag drog mig mot bussen när det närmade sig halv 7 på kvällen. då var det dags o dra hem kände jag
 
 

pride i stan

det var verkligen hett denna dagen när värmland pride ägde rum i karlstad, jag gick med i paraden från stora torget när jad hittade två vänner långt bak. sen satt jag hos socialdemokraternas hbtq tält, tre andra bekanta var nämligen där o svalt skuggan vart det med. var kvar o lyssnade på några talare o en musik grupp innan jag cyklade hem

värmlands pride

i karlstad denna varma juli dag


Jag heter Linda och bor i karlstad. jag har asperger syndrom och har fått gå i särklass under hela grund o gymnasie perioden, men bara för det är jag inte efterbliven, utan snarare ett glatt o livsnjutande exempel. Jag har pluggat målerilinje på Geijersskolan i ransäter. Jag gillar att syssla med japanskpopkultur såsom musik, besöka konvent då jag oftast är funkionär eller maid i cafe. annars är det skönt o slappa o lyssna på spotify eller hem till nån man känner. Målar också mycket under namnet ladylinda.


bloglovin

ladylinda

ladylinda

www.cocoo.se -


Designen är skapad av Erik Edgren