shoppingen

jag köpte stövlar på skopunkten, tröja o t-shirt på carlings o vi tights gratis o band o sätta fast telefon på som det står sony ericsson på, försökte även vinna en tävling men neee, suck.


på stan nu

som på bilden ni ser så sitter jag just nu vid statyn vid restaurang pråmen i karlstad o väntar på att evy ska anlända med bussen. har precis ätit en liten sallad jag köpte med innan kursen idag.



bilden vart mycket mörk pga camen på datorn, men detta är mitticity dårå, som är en av platserna som tjejkvällen äger rum på idag. det kommer vara öppet till kl 21.00

sunny day



vaknade tidigare idag, runt tio på förmiddan. kunde inte somna om så det var bara o kliva upp. dricker en nutrilett med choklad smak, ska ta en smörgås innan jag sticker till bussen vid tolv tiden. skönt att det har varit sol under några dagar nu, synd att man sitter inomhus större delen av eftermiddan på kursen bara


tjejkväll



imorn kommer det att vara full fart inne i karlstad centrum, en massa rabatter o små tävlingar o annat mysigt. jag ska ta med evy dit o spana runt, jag tänkte passa på att köpa nån tröja eller skor för vintern.

voila! långt hår

jag har gjort håret längre idag! underbart, jag känner mig så snygg just nu. vissa känner sig supersexiga med bröst förstoring eller fettsugning, för mig äre långt hår. eftersom jag tycker mitt växer för långsamt så fick det bli besök hos frissan denna gången, blir inte så bra när jag gjordet med små hjälp av erik hehe.



god förmiddag

jag har nyss fått i mig frukost o duschat, duktig man är. solen skiner ute vad gött! idag är en lite speciell dag för mig. kan ni minnas vad jag berätta förra veckan att jag skulle göra idag? ^^ hihi om ni inte gör det så får ni svaret om några timmar, jag kommer blogga lite efter kursen på karolinen förstås.

skraplotter



nu har det blivit åldersgräns även på vanliga skraplotter också, visste ni det? inte lätt o vara icke myndig idag haha! jag köper knappt lotter idag, känns som man kastar bort pengarna på en gnutta hopp som sen visar sig vara kanske 50 kr när man önskade att det vore 5.000 kr istället. man kan köpa skraplotter lite överallt, då menar jag inte bara i spelbutiker o mataffärer utan på internet också. jag har faktiskt testat det för nå årsen o det va mest för kul skull. jag vann dock inget vad jag kommer ihåg. syrran vann 1.000kr på trisslott fr flera årsen, då blev jag avunsjuk som tusan det kan jag lova, ingen i familjen har vunnit sen dess. men man ska väll inte klaga, alla kan ju inte vinna på lotter.

på denna sajten äre fullt av olika skraplotter, triss , tian m.m man kan köpa o skrapa fram vinster, om man har tu förstås..

längtar så mycket

det känns som en det gått en evighet sen första säsongen slutade, nästa månad kommer äntligen andra säsongen på tv6, jag trånar så inåt **** efter den. så mumsiga vampyrer som är med, syftar på bröderna förstås, yummi yummi för dom..

inställt

ujuj det vart flyttat till nästa tisdag IGEN, suck vad allt ändras hela tiden. men sånt får man stå ut med. fyfan vad svettig jag blev av gå genom hela centrum typ, nästan rann. men innan jag gick till "kursen som va inställd" så pröva jag ett luch ställe som ligger vid UNO som jag inte minns namnet på, man kunde fixa sin egen sallad o annat nyttigt. jag ska gå dit fler ggr.

snart dags

nu är det inte länge kvar tills första kursdagen för engelska a1 på medborgarskolan snett emot busstation. den skulle ha startat redan för en veckan sen men tydligen var det nån presonal som inte kunde närvara den dagen. det är smått nervöst faktiskt. just nu sitter jag på UNO o tar det lungt efter några timmars kursande på karolinen.

hade tråkigt

så jag tog lite kort o koka ihop nått

lång dag

ojoj vilken lång dag det varit för mig, fick hoppa in i duschen vid elva o fixa iordning mig med en smörgås i munnen. innan det vart iväg till bussen o karolinen. jag satte mig o kollade platsbanken vid en dator innan alla kom in vid 13.00
då blev det mer diskuterande över hur man söker jobb genom annonser eller spontan besök m.m sen gjorde alla varsin tid o kolla annonser eller skrev o slipa på personligt brev.


dags o sova nu

gammal dricka



jag kunde inte tro att vanlig kolsyrad läsk kunde bli gammal? när jag skulle hem till mig så köpte jag en pepsi max o lite annat för o gotta med i kväll. dricker lite av drickan hemma o tycker det känns konstigt i mun, torrt o får smaken av diet jyoghurt av nån anledning men fattar nada. berättar för kompisen erik om det, han säger att jag ska kolla bäst före datum. ööh finns det på vanlig dricka? shiet 3 september!! då gick den ut, hoppas jag inte blir dålig i magen inatt, drack ju lite. tyvärr så behöll jag inte kvittot...

höst ros

jag lånade mammas kamera o tog lite bilder på ros busken vid vår gamla lekstuga. sen lekte jag lite med en av bilderna på photoshop. blev riktigt nöjd



Jag heter Linda och bor i karlstad. jag har asperger syndrom och har fått gå i särklass under hela grund o gymnasie perioden, men bara för det är jag inte efterbliven, utan snarare ett glatt o livsnjutande exempel. Jag har pluggat målerilinje på Geijersskolan i ransäter. Jag gillar att syssla med japanskpopkultur såsom musik, besöka konvent då jag oftast är funkionär eller maid i cafe. annars är det skönt o slappa o lyssna på spotify eller hem till nån man känner. Målar också mycket under namnet ladylinda.


bloglovin

ladylinda

ladylinda

www.cocoo.se -


Designen är skapad av Erik Edgren