då var det dags!

Nu måste alla hålla tummarna för vädret imorn! för jag vill inte åka karuseller i sånt här väder, då är det meningslöst alltså. men det vet man ju inte ännu. så vi kommer åka tidigt imorn o sen hem sent på kvällen så jag kommer inte skriva nått här alls på hela dagen. så vi höres på söndag!


första dejten

hmm... ska man känna såhär efter första träffen? vet inte riktigt hur jag känner nu men på nå vis är jag deppig o tom sen han åkte hem igen. saknad? kan vara det. vi hade trevligt o satt i soffan o prata o åt gifflar ^^ skojja lite med vad man får o inte får göra på första dejten hehe. det har ösregnat hela tiden o vart rätt mysigt faktiskt.

idioter!

jag är så förbannad! nu har idioterna förstört min brevlucka igen, denna ggn har dom lyckats pilla bort ena saken som det annars har stått mitt namn på som dom dragit bort några ggr. jag önskar HB satte upp bevakningskameror mot brevkådan så man kan se vem det är som förstör för mig hela jävla tiden!

längtar till imorgon

imorn är det en väldigt speciell dag, jag ska få träffa denna söta kille!
han kommer från andra sidan av vänern så  det är en liten bit men inga problem ändå. <3

tyra banks


nej nu får det va nog, dansa bort regnet!

skit väder



verkligen passande att det ska komma värsta skyfallen vid tio imorse när jag slutar för dagen! lånade med ett paraply från ikea personalrum men det skulle inte hjälpa så jag kom bara fram till bergvik brevid, sprang in dit o ringde hem. pappa kom o hämtade mig o cykeln o skjutsade hem mig. så nu är jag iallafall hemma o det har ju slutat regna.

långtur idag

jag sa ju att jag skulle ut o cykla en låång bit men inte vart. det blev till Rud ute på hammarö, rätt långt bort o sen tog jag en paus vid ett ställe med bryggor o båtar. riktigt myigt att sitta på en liten brygga o äta salladen jag köpte med mig. sen låg jag o sola ett tag o bara njöt av båtarna som körde bortanför all vass.



mot rud så åkte jag förbi många hästhagar, dessa två var så söta tyckte jag haha.

båt platsen jag slappa vid, såg verkligen ut som västkusten nästan.

äventyr idag

det är bättre väder idag o man är ledig. ska ladda cykelbatteriet ett tag o sen dra ut på vägarna. vet inte riktigt vart man ska dra nånstans men tänkte testa att cykla ner mot hammarö's sydligare delar, inte för långt då för jag kommer cykla själv. kanske ska ta med mig kameran om man hittar nåt fint på vägen. får nog fixa en liten matsäck om jag blir borta länge med.

jessica alba

Den snyggaste skådisen jag vet på planeten <3

 

 

 

äntligen

Solen har äntligen kommit fram igen, efter en hel helg med regn o moln så slår min önskan in. dock ska man jobba halv två idag så det blir inte långa stunder ute i det sköna vädret tyvärr. hoppas det är såhär gött imorn med för då är jag ledig, då vill jag ligga o sola.


drömma sig bort


jag längtar efter utlandsresa,
palmer o stränder med frukt drink.


ny tavla på gång

denna ggn har jag tagit fram en gammal teckning som jag gjorde i skolanunder mitt första gymnasie år på sundsta. tycker den är så frän så jag tänkte göra en modern verision av den på en kanvas tavla nu.  har inte kommit så långt men tror det kommer att bli rikigt snyggt.


långtråkigt

jag har så hemskt tråkigt o inget att skriva om så det får komma upp lite bilder som dejten skickade på sin arbetsplats, dom två första är från vintern höhö. vadå mycket båtar.

orkar inte mer...


Regn, regn o åter regn!



seriöst,  kan det komma mer regn? det har pågått sen tolv vid middagstid o har fortsatt stup-i-ett o fortsätter än. jag börjar få huvudvärk av det här dåliga vädret. ge mig sol för tusan, jag har då inte klagat på solen än i sommar, bara lite på temperaturen.

hemskt väder, men deppa ej

fyfaan vilken jobbig start på dagen man haft, trögt uppvaknande o ser att det REGNAR! neej inte nu. jag ska ju cykla till jobbet, desutom är det 11 grader ute ush mer dret. bara att ha på sig ponchu o dra iväg. ush va kallt det kändes pga blåsten också. sen känns det som regn på gång när man cyklar hem men klarar mig undan innan det kom mer.

men nu när jag är hemma, har vilat mig genom att läsa nya nret av vecko revyn o sett på tv så är jag piggare. har dragit igen gardinerna o tänd små lampor o spelar musik. då tänker jag inte på rusket utomhus.

såhär gött mår jag nu..


Jag heter Linda och bor i karlstad. jag har asperger syndrom och har fått gå i särklass under hela grund o gymnasie perioden, men bara för det är jag inte efterbliven, utan snarare ett glatt o livsnjutande exempel. Jag har pluggat målerilinje på Geijersskolan i ransäter. Jag gillar att syssla med japanskpopkultur såsom musik, besöka konvent då jag oftast är funkionär eller maid i cafe. annars är det skönt o slappa o lyssna på spotify eller hem till nån man känner. Målar också mycket under namnet ladylinda.


bloglovin

ladylinda

ladylinda

www.cocoo.se -


Designen är skapad av Erik Edgren