blöt söndag ush

det skulle inte bli regn idag väll? inte enligt prognosen igår. men men det ändrar sig såfort. hann till stan med cykel innan den första skuren kom, gjorde mina ärenden o sen fick jag stanna under skydd bit för bit hem igen. skulle tagit med ett paraply!
 
 

släkt besök

iförmiddags hämtades jag kvart i elva för att åka mot borgvik o hälsa på faster med kusiner, som jag inte har träffat på över 10 år. vi var vid deras sommarstuga som hade jätte fin sjöutsikt, det kom endel småskurar under eftermiddan. det bjöds på mat o efterätt med mycket prat.

team working

sen två månader sen tillbax är jag typ Stylist i Sutoorii 2.0 Teamet ^^ det är riktigt roligt o få lära sig mer o få erfarenheter med att hjälpa till att fixa inför fotningar o framträdanden framöver. det är jag även som redigerar vissa utav fotografierna som en killkompis tagit vissa gånger. ser fram emot många träffar med dessa tjejer ;)
 
 
 

dåligt väder med shopping

denna dagen började segt pga det töliga vädret ute, men efter två var det bara att greppa tag i paraplyet o sticka ner till bussen. mötte evy på stan o först blev det bort till bergvik med hennes mor o fixa lite saker. sen släpptes vi av istan o gick runt i affärer o tog oss en varsin pastarätt på wayne's coffee. kag fick med mig lite pysselsaker från panduro, rea örhängen på glitter o puder från H&M

ego varning

bara jag hihi, nöjd över hur frisyren o färgningen blev som jag fixade själv.

instagram video

testade att spela in video via instagram idag

en veckas uppdatering

oj jag har inte varit inne här på en vecka! :O men då får jag göra en liten uppdatering av det som hänt sen sist.

förra lördagen var det ölbrännboll på orrholmen med en massa folk från olika bekantskaper. jag var med ett varv på brännbollen o sen på kubb som en hade med sig. blev lite cider för mig under kvällen. blev kvar till halv tio då det börja bli kyligt.

 


sen på tisdag till igår stannade jag över hos familjen o njöt av landsbyggden, trivs bäst här på sommaren med solning o grill. igår fixade jag o pappa hit en elgrill till mig så jag kan också grilla nu ^^

karlstad studenter

en kompis har tagit studenten mellan regnskurarna i karlstad

långutflykt

en heldag i kristinehamn är aldrig fel, direkt när jag kom fram så stack vi iväg ner till marieberg vid kristinehamn museet för att sola lite. ush vad det blåste kyligt vid sjön > < blev ingen lång stund. senare blev det besök i mataffären o handla glass o korv för grillning. det var även en massa babblande om allt möjligt ( som alltid ) innan jag åkte hemmåt efter 8 ikväll

solsken

efter ett segt besök på arbetsförmedlingen igår så stannade jag ute i solen o fråga om inte erik ville komma in till stan, det kunde han för han skulle ändå hämta några saker hos en person samtidigt. jag hyrde en karlstad cykel för jag hade tagit bussen ner innan. vi åkte runt gubbholmen o inre hamn

pinky photo

bilder från torsdagens fotografering med erik, jag invigde min rosa långa peruk ordentligt ute bland träden

skolavslutning

då har man officiellt slutan på folkhögskolan dårå, mitt andra o sista år är redan klart. kan ju säga att det har varit värt det för så mycket som jag har utvecklat mitt intresse o kunskaper inom det var inte alls såhär stora innan. det har förstås varit både ris o ros att pendla 4 dagar i veckan en timma dit o en timma hem, vissa dagar har jag bara kännt trötthet o ångest medans andra dagar kunde jag knappt bärga mig till att komma fram till ateljén i ransäter.
 

glad nationaldag!

http://www.resume.se/Global/Resume/nyheter/2010/10/08/det-gar-bra-nu/Svenska-flaggan-1.jpg

förskylning

buhuu jag har blivit förskyld! inte alls okej sista skolveckan tycker jag, det började igår med spännings huvudvärk o senare på kvällen symptomen. jaja idag blire hemma o kurera mig så man är kry till avslutningen på fredag.

udda butik på landet

idag har det varit halvdag med klassen, först möttes vi på ransäters hembyggdsgård o hälsa på en dam som vi haft i klassen som fått tillfälligt jobb där. senare åkte allihop till andra sidan om klarälven o besökte en butik som låg i ett stort gammalt hus "Mexicana" där fanns det massor av spännande prylar o husgeråd saker. jag köpte två fina saker där. efter det besökte så blev det smörgåstårta hos ena läraren innan hemfärd.


Jag heter Linda och bor i karlstad. jag har asperger syndrom och har fått gå i särklass under hela grund o gymnasie perioden, men bara för det är jag inte efterbliven, utan snarare ett glatt o livsnjutande exempel. Jag har pluggat målerilinje på Geijersskolan i ransäter. Jag gillar att syssla med japanskpopkultur såsom musik, besöka konvent då jag oftast är funkionär eller maid i cafe. annars är det skönt o slappa o lyssna på spotify eller hem till nån man känner. Målar också mycket under namnet ladylinda.


bloglovin

ladylinda

ladylinda

www.cocoo.se -


Designen är skapad av Erik Edgren