längtar tillbaks

Aaah! vackra london, gud vad jag saknar den staden. kollade i datorn på gamla bilder o hittade london kort. mamma o jag var där i juli -06 herregud vad varmt det skulle bli just DOM dagarna, vi höll på att svimma om det inte vore för min svalkande solfjäder och massor av kallt vatten att dricka. Vi var o kollade på vaxtmuseet med alla dom kända vaxdockorna av kändisar, shoppade (mest jag) och åt på olika ställen.
 
sista dagen var vi till det stora o berömda shopping huset Harrods, shiet vad stort! vi gick ju vilse haha. Sen förbi till King's cross stationen, jag älskade ju Harry Potter i högstadiet men lite nu med så man måste ju dit o titta när man besöker london.



                                                  Vi åkte med turist buss genom vissa ställen

se upp för test!

ja detta fick jag en faktura på idag, snacka om att jag blev chockad! vadå faktura? jag ska alltså betala 298 kr för ett jävla test jag gjorde på internet för en vecka sen och som inte ens stod tydligt att det kosta! nej för vad erik visste så står det i det skit långa vilkoret att man måste betala när man gjort testet. jag orkar aldrig läsa igenom vilkor eftersom för det mesta brukar det stå TYDLIGT utanför vilkorsfilen att det kostar. tycker jag inte om nu alltså, men aja testet stämde iallafall rätt in på mig till 90 % men jag gillar inte att det kostade ca 300kr!!!!

 

sista november

men det regnar fortfarande, vart finns snön nånstans? jo uppe i jokkmokk t.ex längst upp i detta landet har dom snö, kan inte ni skicka hit lite till oss hammarö bor? blir nog bort smält ändå så inget att hoppas på. men jag har viktigare saker att tänka på. måste tvätta kl 14.00 så man har lite rena o fina kläder under veckan.

bra musik i mörkret




Happy pets




Jag älskar ju katter så detta spel på facebook är ju verkligen helt i min smak, först adopterar man kattungar som ser som bilden, dom växer till större katter efter nån vecka o är så söta. lätt att ta hand om när det är dyrt att ha en på riktigt. sparsamt.

SE UPP!!!

Hur fan lyckas jag igentligen? sitter som alltid snett vid datorn o surfar, skulle leta upp ett nr till en kille i karlstad o märker att hyllan lutar mer o mer. vad fan äre som händer undrar jag o flyttar lite på mig, då börjar den välta åt vänster på soffan (tur att soffan står brevid) jag nästan skriker, NEJ DATORN! den är ju ny o jag står inte ut som den också skulle gå sönder. hinner ta emot hårddisken o lägga den ner så inte hyllan vilar på den. lite chockad ringer jag erik fort o ber honom komma o hjälpa mig få undan datorn o allt innan hyllan rasar ihop helt.

kan hålla med om att det ser riktigt roligt ut hehe, tog kortet innan erik dök upp.

första advent

Idag är det första advent, sj startade jag dagen med att duscha o sen fixa lite gröt till frukost, dock halv tolv för jag går inte upp tidigt. det är dimmigt ute o ingen snö, rätt deprimerande faktiskt. läste på Fokis blogg att det är ca 20 minus grader i jokkmokk, shiet så kallt har jag inte vart med om sen jag var ganska liten här i värmland.


jag inför halloween maskerad

Boring!

Gaah! vad jag har haft tråkigt sen jag skrev om mina pepparkakor, vad ska jag göra igentligen på kvällarna helt ensam. försöker just nu att fortsätta måla på en tavla. ska bli en mistel på som jag kan hänga upp vid jul, eller bara måla över efter jul.

tröttnade fort på det o vill hitta på nått annat. tänk om nån kunde ringa mig o fråga om han/hon ville komma upp hit (av dom personer jag VILL vara med) och umgås eller nått. svampbob fortsätter på tv o nu så har avsnitten börjat om från när avsnitten gick vid tolv tiden på dagen. undra om det vart så imorse med? inte en aning.

aftonbladet

pepparkaksdax

 

ikväll så har jag bakat pepparkakor, dock blev 4 st svarta så får göra fler en annan gång. visst blev dom söta haha! använde cocos för att göra det lite häftigare.

Svampbob på Mtv




MTV visar ett maraton av de knasigaste och galnaste av Svampbob Fyrkants äventyr som en hyllning till hans 10 år i rampljuset.


Det visas fråm 06.00 imorse till 05.25 imorn bitti med enbart svampbob, inte dåligt. jag känner några personer som älskar denna figur, hoppas dom sitter bänkade framför tvn o njuter hehe.

biverkningarna

det har kommit sen igår kväll ömmande som träningsvärk just där jag fick sprutan igår. nu känns det i större delen av överarmen. och magen har börjat bli små illamående o det har blitt lite känningar i rumpan om jag kan vara tydlig. annars har det inte kommit mer biverkningar ännu. men tänkte skriva varje gång jag mår sämre eller bättre efter sprutan.

hihi skryta

 

vet det är inte mycket men för mig är det.

vem e klar med julkorten?

hur många har fixat klart sina julkort? jag är säkert en av dom få som redan är klar med det ;) 10 st blir det att posta. när vet jag inte, vill ju va lagomt tidig så jag kanske får fler i brevlådan :( folk e så snåla tycker jag, får bara 3 julkort oftast. jag vill ha många i brevlådan. hade tänkt fixa iordning o pynta egna julkort men blev lat hihi så jag köpte på ica istället. men det går ju också 55 kr för 10 julfrimärken, fy vad dyrt.


planera nyår

 

jag många av oss tjejer gillar ju o planera vad man ska ha på sig till nyårs partajet o jul med. MEN vad ska man ha på sig då? jag är nog intresserad av att köpa en svart klänning eller liknande med färgstarka leggins/tights till under, vore det snyggt? jag minns inte vart den långa klänningen var ifrån ^^ bra minne jaghar alltså!


Jag heter Linda och bor i karlstad. jag har asperger syndrom och har fått gå i särklass under hela grund o gymnasie perioden, men bara för det är jag inte efterbliven, utan snarare ett glatt o livsnjutande exempel. Jag har pluggat målerilinje på Geijersskolan i ransäter. Jag gillar att syssla med japanskpopkultur såsom musik, besöka konvent då jag oftast är funkionär eller maid i cafe. annars är det skönt o slappa o lyssna på spotify eller hem till nån man känner. Målar också mycket under namnet ladylinda.


bloglovin

ladylinda

ladylinda

www.cocoo.se -


Designen är skapad av Erik Edgren